Προετοιμασία για μια εντελώς διαφορετική Black Friday ξεκινούν τα δίκτυα λιανικής καθώς και οι προμηθευτές.
Ο εμπορικός θεσμός – που τα τελευταία χρόνια έχει αποδειχθεί προσοδοφόρος – θα προσαρμοστεί και αυτός αναγκαστικά στον ρυθμό του κοροναϊού.
Η Black Friday, φέτος πέφτει 27 Νοεμβρίου, έχει εξελιχθεί όπως κάθε χρόνο άλλωστε σε ημέρα ή καλύτερα εβδομάδα μεγάλων προσφορών.
Όμως το πρόβλημα που θα πρέπει να ξεπεράσει το λιανεμπόριο αυτή τη φορά είναι πώς θα εξυπηρετήσουν τους καταναλωτές καθώς το φυσικό δίκτυο καταστημάτων είναι εκτός λειτουργίας.
Για τον λόγο αυτό η Black Friday, μετατρέπεται σε στοίχημα των e-shops.
Στο χορό της Black Friday τα καταστήματα
Το λιανεμπόριο έχει ήδη ξεκινήσει τις εκπτωτικές προσφορές του, σε μια προσπάθεια να διασωθεί ο τζίρος του.
Οι αλυσίδες ηλεκτρικών και οικιακών ειδών, τα καταστήματα επίπλων, ένδυσης και υπόδησης καθώς και καλλυντικών ειδών διαφημίσουν γενναίες εκπτώσεις προκειμένου να δελεάσουν τους καταναλωτές.
Πρώτιστος στόχος είναι να προβούν σε ηλεκτρονικές αγορές καθώς λόγω του δεύτερου lockdown τα καταστήματα είναι κλειστά.
Την ίδια στιγμή, οι έμποροι σκέφτονται να μεταθέσουν την ημερομηνία Black Friday, αφότου λήξει το lockdown.
Την πρόταση για να μεταφερθεί η ημερομηνία το Δεκέμβριο έχει θέσει η πλειονότητα των εμπορικών συλλόγων, της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και πολλών επαρχιακών πόλεων.
Μιλώντας στο in.gr για την Blach Friday ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης αναφέρει ότι:
«Το διπλό market event της τελευταίας Παρασκευής και Δευτέρας του Νοεμβρίου, δυστυχώς φέτος, θα λάβει χώρα με κλειστά καταστήματα διαρκών αγαθών. Όλοι θα θέλαμε και οι δύο εμπορικές γιορτές της Black Friday και Cyber Monday να γίνουν σε μια ανοιχτή αγορά, χωρίς περιορισμούς λειτουργίας, αφού μόνο το 17% των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων διαθέτει e-shop.
Η πρόταση για μετάθεση τους σε μεταγενέστερη ημερομηνία δεν μπορεί να ικανοποιηθεί, αφενός γιατί λαμβάνει χώρα ταυτόχρονα συγκεκριμένες μέρες σε όλο τον κόσμο και αφετέρου κανείς δεν επιθυμεί προσφορές και εκπτώσεις εν μέσω της εορταστικής αγοράς των Χριστουγέννων.
Διαβάστε επίσης: Black Friday : Έρχεται στις 27 Νοεμβρίου – Τι πρέπει να προσέξετε
Η Black Friday με τζίρο 1 δισ. ευρώ σε ένα τριήμερο και ίσως και 1,5 δισ. ευρώ σε διάστημα μιας εβδομάδας, θεωρείται πλέον πετυχημένη προωθητική ενέργεια και προσμετράται στη Χριστουγεννιάτικη αγορά, αφού ουσιαστικά για το εμπόριο, σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου.
Οι μικρότεροι της αγοράς είναι δικαιολογημένα οι δυσαρεστημένοι, παρά το γεγονός ότι ακολούθησαν τη ροή, αφού μετά από 9 χρόνια κρίσης και 9 μήνες πανδημίας δεν έχουν τα αποθέματα, ούτε τα μεγάλα περιθώρια να ξεπουλήσουν εμπόρευμα με μεγάλες εκπτώσεις λίγο πριν την αγορά των Χριστουγέννων.
Τέλος, παρά το γεγονός ότι στη λιανική δεν κερδίζουν όλοι, συμμετέχουν όλοι, αφού δεν θέλουν να αφήσουν τους μεγάλους και δυνατούς να μονοπωλήσουν το καταναλωτικό κοινό. Τελικά, επιβεβαιώνεται για άλλη μία φορά, πως το μόνο «αφεντικό» στο λιανικό εμπόριο αλλά και τις υπηρεσίες είναι ο πελάτης!».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.