Κυριακή 30 Αυγούστου 2020

Σχολεία: Την Τρίτη οι οριστικές αποφάσεις για το άνοιγμα...


Το μεσημέρι της Δευτέρας (31/08) θα γίνει η τελική τηλεδιάσκεψη με την επιτροπή των ειδικών για το άνοιγμα των σχολείων και την Τρίτη, 1η Σεπτεμβρίου θα ανακοινωθούν οι τελικές αποφάσεις.

Δυο μέλη της επιτροπής, που μίλησαν σήμερα στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ και τον Γιώργο Αυτιά τάχθηκαν υπέρ της έναρξης των μαθημάτων στις...
7 Σεπτεμβρίου.

Ειδικότερα, ο Νίκος Σύψας είπε ότι η δική του προσωπική άποψη και η εισήγησή του στην επιτροπή με βάση τα σημερινά δεδομένα, είναι να ανοίξουν τα σχολεία στις 7 Σεπτεμβρίου.

Την ίδια ημερομηνία προκρίνει και ο Παναγιώτης Γαργαλιάνος, υπό την προϋπόθεση ότι θα είναι όλα έτοιμα, με μάσκες και υγειονομικά πρωτόκολλα στα σχολεία και εκπαίδευση των εκπαιδευτικών.

Και οι δύο επιστήμονες πάντως είπαν ότι δεν έχει και μεγάλη σημασία εάν τελικά θα επιλεγεί η μία ή η άλλη ημερομηνία, καθώς το χειμώνα μπορεί να χρειαστεί να κλείσουν ξανά.

«Το 7 ή 14 δεν μας προσφέρει τίποτα. Το χειμώνα θα δούμε πως θα πάνε», είπε ο κ. Γαργαλιάνος.

«Ενδεχομένως Ιανουάριο, Φεβρουάριο θα πρέπει να αξιολογηθούν τα σχολεία κατά πόσο μπορεί να είναι ανοιχτά», τόνισε ο κ. Σύψας.

Κεραμέως: Είμαστε έτοιμοι 

Από την πλευρά της, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως διαβεβαίωσε ότι είναι όλα έτοιμα για το άνοιγμα των σχολείων με ασφάλεια και πως έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα που έχουν υποδείξει οι ειδικοί.

Στο ερώτημα εάν θα ανοίξουν δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια την ίδια ημερομηνία, η κ. Κεραμέως απάντησε ότι η απόφαση που έχει ληφθεί είναι για ταυτόχρονο άνοιγμα σε όλες τις βαθμίδες.

Για τις χαμηλές βαθμολογίες, ειπε:

 Πρέπει προφανώς να μας προβληματίσει. Πρόκειται για χρόνια παθογένεια της χώρας μας που δεν βρίσκει εύκολα λύση. Χρόνια παθογένεια που επιδεινώθηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση με τη δημιουργία νέων τμημάτων στην Επικράτεια χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Θυμίζω ότι η Κυβέρνησή μας ανέστειλε τη δημιουργία των νέων τμημάτων που δεν είχαν ιδρυθεί.

Τρόπος εισαγωγής: Βρισκόμαστε σε εκτενή διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Και ανάμεσα στις λύσεις που συζητάμε είναι να ορίζει η κάθε σχολή τη βάση εισαγωγής σε τουλάχιστον ένα μάθημα που θεωρεί εξαιρετικά βασικό: Πχ. στο Μαθηματικό τα μαθηματικά, στις Οικονομικές σχολές – η Οικονομία, στις Σχολές πληροφορικής η πληροφορική. Ανάμεσα σε διάφορες λύσεις που συζητάμε.

Ο διάλογος αυτός τώρα θα εντατικοποιηθεί. Θέλουμε πάντως και η λύση να είναι στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης αυτονομίας των Παν/μιων – όπως γίνεται σε τόσες χώρες στον κόσμο.

Αναδιάταξη ακαδημαϊκού χάρτη: Πρέπει ο χάρτης να διαμορφώνεται στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων, στη βάση πραγματικών αναγκών της χώρας.

Άλλες, παράλληλες επιλογές: μέρος της λύσης είναι και οι άλλες επιλογές που προσφέρονται στους νέους μας – δρόμοι επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης – και εκεί βρίσκεται προ διαβούλευσης ένα Ν/Σ που αναβαθμίζει επαγγελματική Εκπαίδευση και κατάρτιση. Θέλουμε λύσεις με διεξόδους για τους νέους. Όχι να τους ανοίγουμε τον δρόμο στην ανεργία.

Οι αλλαγές που έχουμε ξεκινήσει είναι από κάτω προς τα πάνω. Ξεκινήσαμε με Νηπιαγωγεία και σχολεία. Τώρα πάμε σε Επαγγελματική εκπαίδευση και Τριτοβάθμια εκπαίδευση, τόνισε η υπουργός.

Πηγή  skai.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Αρχειοθήκη ιστολογίου