Το καλοκαίρι του 2018 η Κυβέρνηση διένειμε non paper. Συνηθισμένη η πρακτική της. Ήθελε να «πανηγυρίσει» ανεπίσημα την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με τα Σκόπια. Και να δώσει «γραμμή».
Τι έλεγε; «Με τη συμφωνία με την ΠΓΔΜ η Ελλάδα παίρνει πίσω την ιστορία της… την οποία είχαν καπηλευθεί παλαιότερες κυβερνήσεις της γείτονος». Και συνέχιζε: « Οι γείτονές μας ήδη έχουν αλλάξει το όνομα του αεροδρομίου τους, του αυτοκινητοδρόμου τους και του σταδίου τους.
Θα υπάρξει είτε ανταλλαγή αγαλμάτων με τον Δήμο της Θεσσαλονίκης ή σε περίπτωση που η ανταλλαγή δεν γίνει, η συμφωνία προβλέπει πως η γειτονική χώρα θα τοποθετήσει πλακέτες σε αγάλματα και μνημεία ώστε να καθίσταται σαφές ότι αποτελούν σύμβολα του ελληνικού πολιτισμού (π.χ ο Ιππέας στην πλατεία των Σκοπίων θα έχει επιγραφή πως αναφέρεται στην ελληνιστική περίοδο και θα σημειώνεται ότι συμβολίζει τη φιλία Ελλάδας – πΓΔΜ)».
Ακριβώς τριάντα χρόνια πριν, το καλοκαίρι του 1988, ο Κώστας Βαρώτσος ολοκλήρωσε το περίφημο γλυπτό του. Τον Δρομέα. Δίχασε την κοινή γνώμη. Και τους ειδικούς. Άλλοι το λάτρεψαν. Άλλοι πάλι, υποβάθμισαν την αισθητική του αξία. Αρχικά, τοποθετήθηκε στην πλατεία Ομονοίας. Εμπόδιζε τις εργασίες για την κατασκευή του Μετρό. Λήφθηκε απόφαση για την κατεδάφισή του! Ήταν πιο εύκολη από τη μεταφορά του. Τουλάχιστον, στα μάτια κάποιων. Ευτυχώς, η απόφαση έμεινε στα χαρτιά. Τελικά, μεταφέρθηκε στην Πλατεία της Μεγάλης του Γένους Σχολής. Απέναντι από το Χίλτον και την Εθνική Πινακοθήκη. Όπου και παραμένει μέχρι σήμερα. Στο μέλλον;
Οι καταγγελίες του γλύπτη είναι τεκμηριωμένες. Η Υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά ζήτησε να συναντηθεί μαζί του. Και του ζήτησε το αδιανόητο. Αντιγράφω επί λέξει: «τι θα έλεγες να μεταφέρουμε το Δρομέα στα Σκόπια και να μας στείλουν αυτοί έναν Μεγαλέξανδρο εδώ»; Όχι έναν οποιονδήποτε «Μεγαλέξανδρο» Του Γκρουέφσκι! Σύμβολο του πιο σκληρού αλυτρωτισμού. Στο κέντρο της Αθήνας!
Δεν χρειάζεται πολλή σκέψη για να αντιληφθούμε το μέγεθος της διολίσθησης της κυβέρνησης. Αυτό που συμβαίνει είναι πρωτοφανές για την πατρίδα μας. Και οι κίνδυνοι μετουσιώνονται σε ευθεία βλάβη και προσβολή. Ο Αλέξης και οι συν αυτώ δεν έχουν ούτε όριο, ούτε ορίζοντα. Διαρκώς, με κάθε τρόπο και μέσο, προσβάλλουν κάθε έννοια και διάσταση της δημοκρατικής πολιτείας και της θεσμικής λειτουργίας της.
Δεν αργεί ο καιρός που αυτοί – και μόνο αυτοί – θα φέρουν την ιδιότητα του γλυπτού, που θέλουν να «ανταλλάξουν». Όπου φύγει, φύγει!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.