Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, έπειτα από πρωτοβουλία του υφυπουργού Νεκτάριου Σαντορινιού.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης (στην οποία παρέστησαν οι δύο Γενικοί Γραμματείς του υπουργείου κ.κ. Καλαματιανός και Λαμπρίδης, καθώς και αρμόδιοι φορείς), το Πανεπιστήμιο Αιγαίου παρουσίασε τα, μέχρι στιγμής, στοιχεία που έχει συγκεντρώσει, με σκοπό τόσο την ενημέρωση όλων των παρευρισκόμενων για την πορεία της μελέτης, όσο και τη συμμετοχή του κάθε φορέα με τυχόν επιπλέον δεδομένα.
Στο πλαίσιο αυτό, οι συμμετέχοντες στη συνάντηση δεσμεύθηκαν ότι θα υποστηρίξουν την ολοκλήρωση της μελέτης, αποστέλλοντας τα στοιχεία που έχουν στη διάθεση τους, ώστε να αποτυπωθεί όσο το δυνατόν καλύτερα το πραγματικό κόστος των ακτοπλοϊκών μεταφορών.
Στο πλαίσιο αυτό, οι συμμετέχοντες στη συνάντηση δεσμεύθηκαν ότι θα υποστηρίξουν την ολοκλήρωση της μελέτης, αποστέλλοντας τα στοιχεία που έχουν στη διάθεση τους, ώστε να αποτυπωθεί όσο το δυνατόν καλύτερα το πραγματικό κόστος των ακτοπλοϊκών μεταφορών.
Θα συμβάλλει και το Επιμελητήριο Κυκλάδων
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων Γιάννης Ρούσσος, ο οποίος συμμετείχε στη συνάντηση, εξέφρασε την πρόθεση του φορέα να συμβάλλει με όλα τα μέσα που διαθέτει και να παράσχει τη συνδρομή του, όπου του ζητηθεί από το Πανεπιστήμιο, ώστε στη συνέχεια να διεκδικήσει το μεγαλύτερο δυνατό αντιστάθμισμα για τους πολίτες και τους επιχειρηματίες των νησιών.
Γενικά, το Επιμελητήριο Κυκλάδων αξιολογεί θετικά την εμπλοκή του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο ζήτημα αυτό, αλλά και το γεγονός ότι για πρώτη φορά θα έχουμε τεκμηριωμένα στοιχεία για τη διαφορά κόστους μεταφοράς στη νησιωτική Ελλάδα σε σχέση με την ηπειρωτική.
Ο κ. Ρούσσος δήλωσε ακόμη ότι, πέραν της μείωσης των ανισοτήτων και προκειμένου η νησιωτική οικονομία να μην παραμείνει μονοσήμαντη στοχεύοντας μονάχα στον τουρισμό θα πρέπει να αναζητηθούν δραστικές λύσεις σε σχέση με το κόστος ακτοπλοϊκών μεταφορών που, πολλές φορές, είναι πολλαπλάσιο για τις επιχειρήσεις των νησιών (π.χ. μεταφορά με το πλοίο με υψηλότερο κόστος της πρώτης ύλης από την ηπειρωτική Ελλάδα στην επιχείρηση του νησιού και στη συνέχεια αποστολή με τον ίδιο τρόπο του τελικού προϊόντος στην υπόλοιπη Ελλάδα).
«Πλέον με την κατάργηση του καθεστώτος μειωμένου νησιωτικού Φ.Π.Α., η ανάγκη για εξισορρόπηση του δυσανάλογα υψηλού τιμήματος ακτοπλοϊκής μεταφοράς σε σχέση με την ηπειρωτική Ελλάδα είναι ακόμα μεγαλύτερη» επισήμανε ο κ. Ρούσσος και τόνισε τον ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο του προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) κ. Σακέλλη, ο οποίος είναι σε θέση να δώσει τα πραγματικά στοιχεία του κόστους μεταφορών επιβατών και εμπορευμάτων που καθορίζεται από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που πραγματοποιούν το μεταφορικό έργο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.