Το Zubr είναι σχεδιασμένο να μεταφέρει δια θαλάσσης αποβατικές επιθετικές μονάδες (όπως πεζοναύτες και άρματα μάχης) από εξοπλισμένα ή μη σκάφη σε μη προετοιμασμένες ακτές, για την ταχεία μεταφορά στρατευμάτων και υλικού από και προς το θέατρο των επιχειρήσεων, καθώς επίσης για την μεταφορά και πόντιση ναρκών.
Η υψηλή αντοχή και επιπλευσιμότητα του σκάφους οφείλεται σε ένα ορθογώνιο πλωτήρα που αποτελεί το κύριο τμήμα μεταφοράς φορτίου του σκάφους.
Η υπερκατασκευή που βρίσκεται πάνω στον πλωτήρα χωρίζεται σε τρία τμήματα, με 2 οριζόντια διαφράγματα (μπουλμέδες – bulkheads): το ενδιάμεσο τμήμα πολεμικού υλικού, που είναι εξοπλισμένο με ράμπες αρμάτων μάχης, και τα εξωτερικά τμήματα που περιέχουν τα κύρια και εφεδρικά συστήματα πρόωσης, τα τμήματα ενδιαίτησης και τα συστήματα προστασίας βιοχημικού πολέμου.
Για να βελτιωθούν οι συνθήκες στους σταθμούς μάχης και στα τμήματα ενδιαίτησης και μεταφοράς προσωπικού το σκάφος είναι εξοπλισμένο με συστήματα κλιματισμού και θέρμανσης, ηχομονωτικές και θερμομονωτικές επενδύσεις και κατασκευές από αντικραδασμικά υλικά. Το πλοίο παρέχει πλήρεις συνθήκες διαβίωσης για το πλήρωμά του.
Η υψηλή αντοχή και επιπλευσιμότητα του σκάφους οφείλεται σε ένα ορθογώνιο πλωτήρα που αποτελεί το κύριο τμήμα μεταφοράς φορτίου του σκάφους.
Η υπερκατασκευή που βρίσκεται πάνω στον πλωτήρα χωρίζεται σε τρία τμήματα, με 2 οριζόντια διαφράγματα (μπουλμέδες – bulkheads): το ενδιάμεσο τμήμα πολεμικού υλικού, που είναι εξοπλισμένο με ράμπες αρμάτων μάχης, και τα εξωτερικά τμήματα που περιέχουν τα κύρια και εφεδρικά συστήματα πρόωσης, τα τμήματα ενδιαίτησης και τα συστήματα προστασίας βιοχημικού πολέμου.
Για να βελτιωθούν οι συνθήκες στους σταθμούς μάχης και στα τμήματα ενδιαίτησης και μεταφοράς προσωπικού το σκάφος είναι εξοπλισμένο με συστήματα κλιματισμού και θέρμανσης, ηχομονωτικές και θερμομονωτικές επενδύσεις και κατασκευές από αντικραδασμικά υλικά. Το πλοίο παρέχει πλήρεις συνθήκες διαβίωσης για το πλήρωμά του.
Το Zubr μπορεί να μεταφέρει τρία κύρια άρματα μάχης (μέχρι 131 τόνους), ή δέκα τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού (ΤΟΜΑ) με 140 στρατιώτες (μέχρι 115 τόνους), ή μέχρι 500 στρατιώτες (με τους 360 στο τμήμα φορτίου). Με μέγιστο φορτίο το πλοίο είναι ικανό να ανέβει πλαγιές μέχρι 5% κλίση σε μη προετοιμασμένες ακτές και να υπερπηδήσει εμπόδια μέχρι 1,6 μέτρα ύψος. Μπορεί να επιχειρεί σε κατάσταση θάλασσας μέχρι 4, με ταχύτητα 30-40 κόμβους. Το προσωπικό προστατεύεται από όπλα μαζικής καταστροφής με αεροστεγή μόνωση των σταθμών μάχης και των τμημάτων του προσωπικού και του πληρώματος, όπως και με προσωπικές προστατευτικές μάσκες και στολές. Το πλοίο είναι επίσης προστατευμένο από νάρκες καθώς το οριζόντιο στρώμα αέρα που δημιουργείται μέσα στη «φούστα» που περιβάλλει το σκάφος ελαττώνει το μαγνητικό ίχνος του πλοίου και των μεταφερομένων υλικών.
Γενικά Χαρακτηριστικά[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
- Πλήρωμα: 27
- Διαστάσεις:
- Μήκος: 56,2m
- Πλάτος: 22,3m
- Μήκος με το στρώμα αέρα: 57,3m
- Πλάτος με το στρώμα αέρα: 25,6m
- Ύψος με το στρώμα αέρα: 21,9m
- Εκτόπισμα: 480t
- Μέγιστο Εκτόπισμα: 535t
- Πρόωση:
- Μηχανικοί αεροστρόβιλοι: 5
- Ισχύς: 5 x 10,000hp
- Πρόωση: 3 x 10,000hp
- Αιώρηση: 2 x 10,000hp
- 3 Τετράφυλλες έλικες μεταβλητού βήματος
- Γεννήτριες:
- 4 Γεννήτριες τύπου αεροστρόβιλου
- Ισχύς: 4 x 100 kilowatts
- Επιδόσεις:
- Ταχύτητα: 60 knots, 40 knots (μεταφέροντας 3 άρματα μάχης)
- Ακτίνα δράσης με μέγιστη ταχύτητα: 300 μίλια
- Στρατιωτικό φορτίο: 3 άρματα μάχης ή 10 τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού ή 140 στρατιώτες με 130 τόνους φορτίο
- Οπλισμός:
- 4 τετραπλοί εκτοξευτές φορητών αντιαεροπορικών πυραύλων Strela-3 με 32 πυραύλους
- 2 εξάκαννα αντιαεροπορικά πυροβόλα AK-630 των 30 mm με 6000 βλήματα
- 2 εκτοξευτές ρουκετών των 22 σωλήνων έκαστος, διαμέτρου 140mm με 132 βλήματα
- 1 αφαιρούμενο σύστημα πόντισης ναρκών για 20 εως 80 νάρκες
- Ηλεκτονικά συστήματα:
- Ραντάρ ανίχνευσης
- Ραντάρ ναυτιλίας
- Ηλεκτονικό συστημα αντιμέτρων
Τα Zubr στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό υπηρετούν τέσσερα πλοία. Τα τρία πλοία εντάχθηκαν το 2001: Το ΠΤΜ Κεφαλληνία (L180) αγοράστηκε από το Ρωσικό ναυτικό και εκσυγχρονίστηκε, το ΠΤΜ Ιθάκη (L181) ολοκληρώθηκε στην Ουκρανία και το ΠΤΜ Ζάκυνθος (L183) κατασκευάστηκε στη Ρωσία. Ένα τέταρτο σκάφος, το ΠΤΜ Κέρκυρα (L182) καθελκύστηκε στα ναυπηγεία της Αγίας Πετρούπολης τον Ιούνιο του 2004 και εντάχθηκε τον Ιανουάριο του 2005.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.