Τετάρτη 22 Μαΐου 2013

ΣΟΒΑΡΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΤΥΠΩΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΟ, ΑΠΟ ΔΗΜΟ ΝΑΞΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ


Οι προτάσεις του Δήμου Νάξου και της Π.Ν.Αιγαίου στην Ημερίδα για το Ακτοπλοϊκό

Σημαντικές χαρακτηρίστηκαν από όλους τους εμπλεκόμενους τόσο η Ημερίδα για το Ακτοπλοϊκό των Κυκλάδων, όσο και η συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που πραγματοποιήθηκαν στις 16 και 17 Μαΐου στη Νάξο και διοργανώθηκαν από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου. 
Ο Δήμαρχος, Μανόλης Μαργαρίτης, στην ομιλία του κατά τη διάρκεια της Ημερίδας τόνισε τα προβλήματα που δημιουργούνται από την ανεπαρκή ακτοπλοϊκή σύνδεση ανάμεσα στα Κυκλαδονήσια και έκανε ιδιαίτερη μνεία στη νησιωτικότητα, την κατοχύρωσή της από την ευρωπαϊκή και την ελληνική νομοθεσία, ενώ παρατήρησε ότι ουδέποτε ασκήθηκε πίεση από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων της συνθήκης του Άμστερνταμ. Παράλληλα, ανέφερε τη μεγάλη συμβολή των νησιών στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της χώρας, καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό των τουριστικών επιχειρήσεων και του τουριστικού ενδιαφέροντος βρίσκεται στα νησιά.
Αναφερόμενος στα προβλήματα των νησιών, μίλησε για τον χωρικό κατακερματισμό, τη γεωγραφική ασυνέχεια και την πολυδιάσπαση του χερσαίου στοιχείου, για τα μειωμένα σε αριθμό ενδοκυκλαδικά δρομολόγια, τη συνεχή αύξηση των ακτοπλοϊκών ναύλων και την αδυναμία επαρκούς σύνδεσης και μεταφοράς ανθρώπων και προϊόντων ανάμεσα στα Κυκλαδονήσια, τα οποία, σε συνδυασμό με την έλλειψη στοχευμένης κρατικής νησιωτικής πολιτικής και άλλων εξωγενών παραγόντων, όπως οι διεθνείς συνθήκες, το σύστημα μεταφορών, ακόμα και οι απεργίες της ναυτικής κοινότητας, αποτελούν τροχοπέδη στην ανάπτυξη και δυσκολία στη διαβίωση των κατοίκων των νησιών.
Ο Δήμαρχος έκανε λόγο για την ανάγκη χάραξης ειδικής πολιτικής, ώστε να επιτευχθεί η πολυπόθητη ισότητα με τον υπόλοιπο χώρο ανάπτυξης των χερσαίων περιοχών, για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδυνάμου, που αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση ισότιμης ανάπτυξης και για την ανάγκη δημιουργίας ενός κεντρικού φορέα, στον οποίο θα συμμετέχουν η κεντρική διοίκηση, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες και η τοπική αυτοδιοίκηση και θα είναι δυνατό να εφαρμοστεί προγραμματισμός, συντονισμός, εποπτεία και έλεγχος της διεξαγωγής των θαλάσσιων μεταφορών. Παράλληλα, τόνισε ότι η επαρκής ακτοπλοϊκή διασύνδεση δεν έχει να κάνει μόνο με τη μεταφορά προϊόντων και ανθρώπων, αλλά και με την εξασφάλιση του αισθήματος της ασφάλειας των κατοίκων.
Κατά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, ο Δήμαρχος, αφού απηύθυνε ένα σύντομο χαιρετισμό, κατέθεσε γραπτώς τις προτάσεις του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων επί του ακτοπλοϊκού. Συγκεκριμένα οι προτάσεις που κατατέθηκαν από το Δήμαρχο είναι οι εξής:
Στη γραμμή High Speed 5 (ΜΥΚΟΝΟΣ – ΠΑΡΟΣ- ΙΟΣ – ΘΗΡΑ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ) και αντίστροφα, να ενταχθεί και η Νάξος 3 φορές εβδομαδιαίως (λόγοι εμπορικοί – τουρισμού – φοιτητιώσας νεολαίας), εφόσον το πλοίο περνάει έξω από τη Νάξο.
Στη γραμμή της Blue Star να μπει 2 φορές τουλάχιστον εβδομαδιαίως η επικοινωνία με τη Σύρο (ΝΑΞΟΣ – ΣΥΡΟΣ) για λόγους υγείας – δικαστηρίων και διοικητικών εξυπηρετήσεων.
Να παραμείνει η σύνδεση της Νάξου με την Άνδρο και την Τήνο κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
Να εφαρμοστεί η Υπουργική απόφαση για έκπτωση 50% στα ναύλα, η οποία ισχύει για νησιά με λιγότερο από 3.000 κατοίκους και συγκεκριμένα για τα νησιά του Δήμου μας Δονούσα – Σχοινούσα - Κουφονήσια – Ηρακλειά.
Τα επιδοτούμενα δρομολόγια να σχεδιάζονται διαφορετικά για το χειμώνα και διαφορετικά για το καλοκαίρι, γιατί υπάρχουν ανόμοιες επιβατικές και εμπορικές ανάγκες.
Συγκεκριμένα το χειμώνα σύνδεση με το διοικητικό κέντρο ενώ το καλοκαίρι καθημερινή σύνδεση με Μύκονο, λόγω του διεθνούς αεροδρομίου.
Στην αναφορά του Δημάρχου για σύνδεση της Νάξου με το Ηράκλειο Κρήτης με το High Speed 5, άμεση ήταν η θετική απάντηση του Γενικού Εμπορικού Διευθυντή της Hellenic Seaways, Βασίλη Κάτσαρη, από την πλευρά της ακτοπλοϊκής εταιρίας, ενώ υπερψηφίστηκε και από τα μέλη του Σ.Α.Σ., επιτυγχάνοντας έτσι μια σημαντική σύνδεση με ένα μεγάλο λιμάνι, όπως αυτό του Ηρακλείου.
Τέλος, ο Δήμαρχος ευχαρίστησε τα μέλη του Σ.Α.Σ. για τη θετική τους ανταπόκριση να διεξαχθεί για δεύτερη συνεχή χρονιά η συνεδρίαση του Σ.Α.Σ. στη Νάξο και έκανε αναφορά στο σημαντικό ρόλο του δημοτικού συμβούλου Γιάννη Μαργαρίτη, ο οποίος είναι ο μοναδικός εκπρόσωπος των Κυκλάδων στο Σ.Α.Σ., τόσο στη διοργάνωση του διημέρου στη Νάξο, όσο και στην επίτευξη των στόχων του δήμου μας.

Παρουσίαση των προτάσεων της ΠΝΑ στην Ημερίδα για το «Ακτοπλοϊκό δίκτυο Νήσων Κυκλάδων Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου»

Στην Ημερίδα με θέμα το «Ακτοπλοϊκό δίκτυο Νήσων Κυκλάδων Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου» που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 16 Μαΐου στην ν. Νάξο συμμετείχε ο Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων κ. Γιώργος Πουσσαίος ως εισηγητής για την περιφερειακή ενότητα των Κυκλάδων.
Κατά την παρουσίαση της πρότασης του, τόνισε τον κεντρικό στόχο βελτίωσης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες και επισκέπτες του νησιωτικού συμπλέγματος της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου και την ελαχιστοποίηση των ανισοτήτων σε ότι αφορά την διασύνδεση.
Οι προτάσεις που κατατέθηκαν ήταν οι εξής: 
  • Καθιέρωση του μεταφορικού ισοδύναμου βάση των σημερινών δεδομένων της κοινωνικό-οικονομικής κρίσης της χώρας.
  • Ανάπτυξη δικτύου συνδυασμένων μεταφορών με αεροπλάνα (διεθνή αεροδρόμια Μυκόνου και Σαντορίνης και τα αεροδρόμια των λοιπών νησιών) σε συνδυασμό με το δίκτυο των διανησωτικών γραμμών (δρομολόγια καθ’ όλο το έτος μεταξύ των πλησιέστερων σημείων των νησιών) καθώς και τα υδροπλάνα.
  • Εξεύρεση λύσης για την μείωση του κόστους μεταφοράς αγαθών στα νησιά.
  • Αντικατάσταση της πολιτικής που είχε ως επίκεντρο το πλοίο με μια πολιτική που θα οδηγήσει στην ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος μεταφορών.
  • Αναβάθμιση του ακτοπλοϊκού στόλου και μετασκευή πλοίων σε ελληνικά ναυπηγεία στην κατεύθυνση της πράσινης τεχνολογίας.
  • Συνέργειες και με την αυτοδιοίκηση για την μείωση του λειτουργικού κόστους των πλοίων .
  • Δημοσιοποίηση με κάθε μέσο των τακτικών δρομολογίων σε βάθος χρόνου ενός έτους καθώς και των έκτακτων.
  • Εφαρμογή του Συντάγματος περί νησιωτικότητας και στις μεταφορές και προώθηση αντίστοιχων πολιτικών σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο.
  • Εξασφάλιση ενός κατ’ ελάχιστου πλοίου ασφαλείας.
  • Εξασφάλιση χρηματοδότησης των τριών γραμμών δημοσίου συμφέροντος και θεσμοθέτηση των επιτέλους με την απόδοση εκ των εσόδων εκμετάλλευσης των οδικών και σιδηροδρομικών αξόνων.
  • Σύσταση από την ΠΝΑ Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας λαϊκής βάσης με τη συμμετοχή ναυτιλιακών επιχειρήσεων ή ακόμα και την απόκτηση, κτήση και δρομολόγηση ιδιόκτητου πλοίου.
  • Επανασύσταση της Ρυθμιστικής Αρχής Θαλάσσιων Μεταφορών .
  • Επανακαθορισμός της διαδικασίας χωροθέτησης Τουριστικών Λιμένων.
  • Αποδοχή και υλοποίηση των προτάσεων των νήσων Σίφνου, Σερίφου, Τήνου, Νάξου, Μήλου, Σύρου, Ίου, Κιμώλου, Ανάφης περί τροποποίησης / συμπλήρωσης των δρομολογίων ενδοκυκλαδικών δρομολογίων, Πειραιά Κρήτης και Θεσσαλονίκης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Αρχειοθήκη ιστολογίου