Τρίτη 14 Μαρτίου 2023

«Να το πιάσουμε λοιπόν από το 2013…» – Γιατί η ΝΔ καλεί 3 (πρώην) υπουργούς + 1 (μεταβατικό) στην Επιτροπή Θεσμών

 


Χρυσοχοΐδης, Σπίρτζης, Καραμανλής και Γεραπετρίτης καλούνται τη Δευτέρα στη Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής

Υπό την πίεση της κοινωνικής αντίδρασης για τις ευθύνες του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη και βεβαίως με αυξανόμενα τα πυρά της αντιπολίτευσης στοχευμένα προς το πρόσωπο του παραιτηθέντα υπουργού Κώστα Αχ. Καραμανλή, επιχειρεί να ανακτήσει την πολιτική πρωτοβουλία η κυβέρνηση. Η κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΔ με αίτημά της στη Βουλή ζητάει να προσέλθουν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας 3 πρώην υπουργοί Υποδομών και ο σημερινός, μεταβατικός μέχρι τις κάλπες υπουργός.

Μετά την επικοινωνία του Καραμανλή με τον πρόεδρο της Βουλής Κωνσταντίνο Τασούλα, στον οποίο μετέφερε την πρόθεσή του να τοποθετηθεί στο κοινοβούλιο για την τραγωδία των Τεμπών, η ΝΔ ζήτησε τη σύγκληση της Θεσμών για αναλυτικές εξηγήσεις από τέσσερα πρόσωπα –κλειδιά: Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, Χρήστος Σπίρτζης, Κώστας Καραμανλής και Γιώργος Γεραπετρίτης. Είχε προηγηθεί χθες αντίστοιχο αίτημα από τον ΣΥΡΙΖΑ για σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών με στόχο να πιέσει σε «απολογία» τον Καραμανλή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Στο «μικροσκόπιο» ειδικής υπηρεσίας το έγγραφο με τις σβησμένες βάρδιες στο σταθμό της Λάρισας

Η ΝΔ θέλει στο προσκήνιο επιπλέον τον υπουργό Υποδομών επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ Χρήστο Σπίρτζη καθώς και τον Χρυσοχοΐδη που ήταν υπουργός την περίοδο 2013-2015. Ο τελευταίος άλλωστε είναι το πρόσωπο που επί κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου προκήρυξε τον διαγωνισμό για την περιβόητη σύμβαση «717» που αφορά το σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού δικτύου. Το 2013 είναι η χρονιά – αφετηρία για την… άτυχη πορεία αυτής της σύμβασης, που συνοδεύτηκε από διαδοχικές καθυστερήσεις, παρατάσεις και κενά.

«Διαχρονική απαξίωση»

«Να το πιάσουμε λοιπόν από τότε. Όλα στο φως από το 2013…» λένε γαλάζια στελέχη. Στόχος της κυβέρνησης είναι να αναδειχθούν στα μάτια των πολιτών «διαχρονικές ευθύνες» για την κρατική απαξίωση των σιδηροδρομικών μεταφορών. Εξάλλου για το θέμα η πολιτική κόντρα αγριεύει, με την κυβέρνηση να αναλαμβάνει «το μερίδιο ευθύνης που μας αναλογεί» και με τον ΣΥΡΙΖΑ να χρεώνει στο Μαξίμου προσπάθειες αποποίησης και διάχυσης ευθυνών.

Το ζητούμενο για το γαλάζιο στρατόπεδο είναι να πείσει τους πολίτες ότι εννοεί τις δεσμεύσεις της, όχι μόνο για «πλήρη διαλεύκανση» της υπόθεσης των Τεμπών αλλά επιπλέον για τη βούλησή της να φέρει ανατροπές στα προβληματικά σημεία της λειτουργίας τους κράτους.

Η πρώτη εικόνα για τη «γραμμή» της κυβέρνησης θα φανεί εξάλλου πριν από τη σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών, καθώς αύριο (Τετάρτη) ο Γεραπετρίτης ετοιμάζεται για ενημέρωση – αντεπιθέσεις προς την πλευρά της αντιπολίτευσης στην ειδική συνεδρίαση της αρμόδιας για τον σιδηρόδρομο Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, όπως ζήτησε η κυβερνητική πλευρά, προκαλώντας αρχικά την «έκρηξη» της αντιπολίτευσης ότι «κρύβουν τον Καραμανλή».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Αρχειοθήκη ιστολογίου