Τετάρτη 17 Μαρτίου 2021

Οδήγηση μοτοσυκλέτας έως 125 cc με δίπλωμα αυτοκινήτου: τι άλλαξε στη νομοθεσία

 


Είσαι οδηγός αυτοκινήτου όμως πάντα ήθελες –ή θα σε βόλευε– να έχεις και μία μηχανή για τις δουλειές εντός πόλης, αλλά δεν θέλεις να μπαίνεις σε τρεχάματα και ιστορίες να ξανακάνεις μήνες μαθήματα για να βγάλεις εκ νέου δίπλωμα μηχανής; Σου έχουμε νέα.

Έχεις δίπλωμα αυτοκινήτου; Δες τι επιπλέον οχήματα δικαιούσαι να οδηγείς!

Πρόσφατα κατατέθηκε στη Βουλή από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το νομοσχέδιο για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα και τη Μικροκινητικότητα. Και μεταξύ άλλων… υπερψηφίστηκε η δυνατότητα οδήγησης μηχανής έως 125 κ.εκ. με το δίπλωμα αυτοκινήτου! Με κριτήρια όμως. Ποια είναι αυτά;

  • Για την οδήγηση μοτοποδηλάτου (κατηγορία ΑΜ, έως 50 κυβικά εκατοστά), ο/η οδηγός πρέπει να κατέχει την άδεια οδήγησης αυτοκινήτου (Β) πάνω από έξι έτη και να έχει συμπληρώσει την ηλικία των 27 ετών.
  • Για την οδήγηση ελαφρού δικύκλου (κατηγορία Α1, έως 125 κυβικά εκατοστά) ο/η οδηγός πρέπει να κατέχει την άδεια οδήγησης αυτοκινήτου πάνω από έξι έτη και να έχει συμπληρώσει την ηλικία των 27 ετών.

Ωστόσο μην ξεχνιόμαστε, δεν απαλλάσσεσαι τελείως από μία στοιχειώδη πρακτική εκπαίδευση. Και ποια είναι αυτή; Θα χρειαστεί να συμμετάσχεις σε εκπαίδευση διάρκειας τουλάχιστον τριών μαθημάτων προκειμένου να σου δοθεί η άδεια. Βεβαίως να μην ξεχνάμε ότι ένα από τα καλά νέα είναι πως όταν με το καλό πάρεις τη μηχανή μπορείς να την ασφαλίσεις στην Hellas Direct, εύκολα και γρήγορα. Όπως έκανες και με την ασφάλεια αυτοκινήτου, αν φυσικά την έχεις σε εμάς θα καταλαβαίνεις ;)

Η αλήθεια είναι ότι η αλλαγή αυτή δεν είναι μία ελληνική πρωτοπορία. Το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου εναρμονίζεται, έστω και λίγο καθυστερημένα, με τις ευρωπαϊκές επιταγές. Συγκεκριμένα υπάρχουν εδώ και 15 χρόνια πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν εφαρμόσει αυτού του είδους την ισοδυναμία των διπλωμάτων η οποία έχει στεφθεί με επιτυχία και έχει επιφέρει οφέλη τόσο για τη μετακίνηση στις πόλεις όσο και γενικά για την οδική ασφάλεια. Αναμένουμε λοιπόν να έχει το ίδιο αποτέλεσμα και για τις δικές μας αστικές μετακινήσεις.

Τι προβλέπει το πλαίσιο νόμου για τα ηλεκτρικά πατίνια

Έχουμε αλλαγές όμως και για τα λεγόμενα "οχήματα μικροκινητικότητας" δηλαδή rollers, ηλεκτρικά πατίνια, skate boards κ.α. Με στόχο την ασφαλή και φιλική προς το περιβάλλον κινητικότητα των πολιτών, το πλαίσιο κατάρτισης των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) θεσπίζει κανόνες για τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα (ΕΠΗΟ) στα οποία εντάσσονται και τα ηλεκτρικά πατίνια. Ο εξοπλισμός όπως φρένα, φώτα και ηχητική προειδοποίηση, ορίζεται ως υποχρεωτικός για τη μετακίνηση με ΕΠΗΟ. Φυσικά ισχύει και η υποχρέωση χρήσης του κράνους, εξαιρουμένων των ηλεκτρικών αμαξιδίων των ΑμεΑ.

Δεν απαιτείται άδεια οδήγησης για τη χρήση μοτοποδηλάτων με μέγιστη (από την κατασκευή τους) ανώτατη ταχύτητα έως 25 km/h καθώς υπολογίζονται ως ποδήλατα και μπορούν να κυκλοφορούν όπου και αυτά. Ωστόσο προκειμένου να διαφυλαχθεί η οδική ασφάλεια, απαγορεύεται η κυκλοφορία τους σε δρόμους που αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες (άνω των 50 χλμ/ώρα). Μην το ξεχνάς αυτό αγαπητέ μας ποδηλάτη!

Τέλος, όσον αφορά στα οχήματα που αναπτύσσουν μικρή ταχύτητα (έως 6 χλμ/ώρα), παραπλήσια δηλαδή με την ταχύτητα του πεζού, κυκλοφορούν όπου και όπως κυκλοφορούν οι πεζοί. No problemo δηλαδή.

Οι πρώτες επίσημες οδηγίες για τα αυτόνομα λεωφορεία χωρίς οδηγό

Στην Ελλάδα; Ναι στην Ελλάδα. Να σου θυμίσουμε ότι στα Τρίκαλα, aka την πιο "έξυπνη" πόλη της χώρας, έγιναν πριν 6 χρόνια οι πρώτες δοκιμές αυτόνομων λεωφορείων χωρίς οδηγό. Το αυτόνομο mini λεωφορειάκι CityMobil2 διένυσε με επιτυχία μία χαρτογραφημένη διαδρομή μέσω GPS. Να δες:

Λοιπόν 6 χρόνια μετά, το νομοσχέδιο για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και τη Μικροκινητικότητα εισάγει σχετικό νομοθετικό πλαίσιο αφιερωμένο σε αυτού του είδους τα λεωφορεία. Περιληπτικά: αυτό που θα ισχύει όταν με το καλό μπουν τα αυτόνομα λεωφορεία στις ζωές μας, είναι ότι θα έχουν τη δυνατότητα να «βγαίνουν» από τη λωρίδα αποκλειστικής κυκλοφορίας τους και θα μπορούν να μπαίνουν στη μικτή κίνηση της πόλης (παρέα με όλα τα άλλα οχήματα). Μην τρομάζεις, υπάρχουν προβλεπόμενες ασφαλιστικές δικλείδες. Συν του ότι καθ’ όλη τη διάρκεια μετακίνησής του το αυτόνομο λεωφορείο θα ελέγχεται από Κέντρο Ελέγχου μέσω καμερών.

Courier και delivery, τι αλλάζει

Οι πολυαγαπημένοι και πολύπαθοι επαγγελματίες διανομείς προϊόντων, δηλαδή courier και ντελιβεράδες (o Θεός να τους έχει καλά) που οδηγούν ποδήλατο, μοτοποδήλατο, μοτοσικλέτα, τρίτροχο όχημα ή τέλος πάντων ένα από τα ΕΠΗΟ, θα είναι πλέον υποχρεωμένοι όταν οδηγούν το βράδυ να φοράνε ρουχισμό που είναι διακριτός στο φως της νύχτας. Ο λεγόμενος "ανακλαστικός ρουχισμός" είναι αυτά τα φωσφοριζέ γιλεκάκια και πανωφόρια που μπορεί να έχεις παρατηρήσει σε μερικούς ταχυμεταφορείς. Ε, πλέον χρειάζεται όλοι όσοι δουλεύουν στις μεταφορές και χρησιμοποιούν μηχανή η κάποιο ΕΠΗΟ να φοράνε έστω ένα ανακλαστικό ρούχο, όταν δουλεύουν νύχτα. Και καλά θα κάνουν εδώ που τα λέμε: better safe than sorry, ha?


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Αρχειοθήκη ιστολογίου