Δρομολόγια στα τυφλά...
Με... δωρεάν δρομολόγια -ελλείψει σύμβασης, συστημάτων ηλεκτρονικού εισιτηρίου και τηλεματικής- ξεκίνησαν χθες το μεσημέρι τα λεωφορεία που έστειλαν τα ΚΤΕΛ από Τρίπολη, Κόρινθο, Χανιά, Πάτρα, Πύργο και Ζάκυνθο στη γραμμή 504 (Θρακομακεδόνες - Δεκελείας - Κηφισιά), ενώ λίγο νωρίτερα ξεκίνησε η γραμμή 740 (Ολυμπιακό Χωριό - ΣΚΑ - Αχαρναί - Αγ. Αννα). Για... φιάσκο μίλησαν αρκετοί από όσους επιβιβάστηκαν στα λεωφορεία αυτά, καθώς οι οδηγοί δεν είχαν μάθει ακόμη τη διαδρομή και τις στάσεις.
Για όσους ενδιαφέρονται για τις... δωρεάν μετακινήσεις, από την επόμενη εβδομάδα τα ΚΤΕΛ μπαίνουν και στο κέντρο της Αθήνας, αρχικά στη διαδρομή τού 732 (Ιλιον - Χαλκοκονδύλη) και έπεται συνέχεια.
«Προς το παρόν, είναι προσφορά, δεν υπάρχει κάποια σύμβαση» μας λένε από το ΚΤΕΛ Ζακύνθου - όμως τα λεωφορεία που έστειλαν τα ΚΤΕΛ για «κατά παραχώρηση δημόσια συγκοινωνία» έχουν μεγάλα αυτοκόλλητα της ΟΣΥ. Σημειώστε επίσης ότι βάσει νόμου τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ που πραγματοποιούν δρομολόγια για την ΟΣΥ οφείλουν να είναι εφοδιασμένα με εξοπλισμό ηλεκτρονικού εισιτηρίου και τηλεματικής προκειμένου να επιβεβαιώνεται η πραγματοποίηση του συνόλου των δρομολογίων για τα οποία τα ΚΤΕΛ θα αποζημιωθούν ή και για την περίπτωση ανεκτέλεστων δρομολογίων (για επιβολή... προστίμου), όπως μας θυμίζει το «Athens Transport».
Το υπουργείο Μεταφορών διάλεξε την 1η Οκτωβρίου για την εκκίνηση των δρομολογίων από τα ΚΤΕΛ γιατί την ίδια ημέρα ξεκινά το πλήρες χειμερινό πρόγραμμα στα λεωφορεία και «θα φανεί η διαφορά» στις χρονοαποστάσεις μέσα στην Αθήνα, ακόμη κι αν η βοήθεια των δανεικών λεωφορείων παραμείνει συμβολική - π.χ. στις 30 Σεπτεμβρίου από 45 δρομολόγια στη γραμμή 504, έγιναν 35, ενώ από 1η Οκτωβρίου το πρόγραμμα προβλέπει 55 δρομολόγια, άγνωστο πόσα έγιναν τελικά, αφού δεν έχουν εγκατασταθεί ακόμη συστήματα τηλεματικής ή ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Αντίστοιχα, στη γραμμή 740, από 32 δρομολόγια (πραγματοποιήθηκαν 23), προβλέπονται 42 από την 1η Οκτωβρίου.
Ακόμη, το υπουργείο για να διευκολύνει τα επιδοτούμενα έργα υποδομών από τα ΚΤΕΛ και την ταξινόμηση των λεωφορείων που φέρνουν, συμφώνησε τελικά να τροποποιήσει πρόσφατη απόφασή του, ώστε εναλλακτικά των τιμολογίων εκτέλεσης έργου να αρκεί και «βεβαίωση έναρξης εργασιών». Λέτε να σχετίζεται με τη διαπίστωση ότι τα ΚΤΕΛ δεν έχουν ολοκληρώσει την τοποθέτηση συστημάτων ηλεκτρονικού εισιτηρίου;
Ως μέτρο σύγκρισης για το πόσο θα μας κοστίσει η παραχώρηση, το υπουργείο ενέκρινε νέα επιχορήγηση 9,13 εκατ. ευρώ στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της σταδιακής υλοποίησης της σύμβασης παραχώρησης 25+6 δρομολογίων του ΟΑΣΘ που υπογράφηκε τον Μάρτιο - σε συνέχεια άλλων 7 εκατ. ευρώ που είχαν εγκριθεί τον Μάιο. Για τις 60 γραμμές που παραχωρούνται στην Αθήνα, το ετήσιο κόστος μπορεί να ξεπεράσει τα 25 εκατ. ευρώ.
Αντιδράσεις
Με κοινή ανακοίνωσή τους, ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Ν. Παππάς, και ο αναπληρωτής τομεάρχης, Χρ. Γιαννούλης, δήλωσαν για την κυκλοφορία των πρώτων ιδιωτικών λεωφορείων στην Αθήνα ότι ο συνωστισμός δεν αντιμετωπίζεται με προσωρινές λύσεις ή με κρυφούς όρους, ζητώντας μόνιμη λύση με επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για τα 750 νέα λεωφορεία, ακύρωση της ιδιωτικοποίησης μέσω των ΚΤΕΛ, συντήρηση και επισκευή των παροπλισμένων οχημάτων και προσλήψεις οδηγών για να τεθούν άμεσα σε κυκλοφορία τα πρόσθετα λεωφορεία...
efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.