Λίγες ώρες μετά τις ανακοινώσεις της υπουργού Παιδείας σχετικά με τον οδικό χάρτη για την σταδιακή λειτουργία των σχολικών μονάδων από τις 11 Μαΐου, οι επιφυλάξεις για το αν θα έπρεπε επιστρέψουν όλοι οι μαθητές – εκτός αυτών της Γ΄ λυκείου οι οποίοι και προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις που θα ξεκινήσουν στις 15 Ιουνίου – καλά κρατούν.
Τόσο οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, τα πολιτικά κόμματα όσο και οι επιστήμονες που ασχολούνται με την εξέλιξη της πανδημίας αλλά και τις επιπτώσεις στη διασπορά που μπορεί να υπάρχει με τον ιό, συμφωνούν ότι δεν έπρεπε να καθυστερήσει άλλο η επάνοδος στα θρανία για τους υποψηφίους των πανελλαδικών.
Το χρονικό διάστημα άλλωστε που έχουν μπροστά τους μέχρι την ημέρα που θα μπουν στα εξεταστικά κέντρα είναι μικρό και μέσα σε αυτό το διάστημα θα κάνουν επαναλήψεις μέσα στις τάξεις με το νέο καθεστώς με το οποίο θα λειτουργούν τα σχολεία και να καλύψουν τα όποια κενά υπάρχουν στην εξεταστέα ύλη.
Ωστόσο, τόσο για τις υπόλοιπες τάξεις του λυκείου, το γυμνάσιο και πρωτίστως τα δημοτικά, τα πολιτικά κόμματα αλλά και εκπαιδευτικοί φορείς διαφωνούν με το άνοιγμα των σχολείων εστιάζοντας στις ανεπαρκείς σχολικές υποδομές, στην απουσία ολοκληρωμένου σχεδίου για μαζικά τεστ μεταξύ των μαθητών και εκπαιδευτικών αλλά και για το ρίσκο να μεταδώσουν τον ιό ασυμπτωματικοί μαθητές σε ευπαθείς ομάδες.
Οι εκπαιδευτικοί δε, από την πλευρά τους σημειώνουν ότι ο μέσος όρος ηλικίας όσων βρίσκονται στα σχολεία είναι μεγάλος, κάτι που συνιστά κίνδυνο για την υγεία τους.
Πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία ή όχι;
Ακόμη και πριν γίνουν γνωστές οι λεπτομέρειες για τον τρόπο με τον οποίο θα ανοίξουν τα σχολεία, δηλαδή τα εκ περιτροπής μαθήματα, τους 15 μαθητές ανά τμήμα αλλά και τη δυνατότητα να παρακολουθούν τα παιδιά από το σπίτι μέσω τηλεμαθημάτων προκειμένου να προφυλαχθούν, το ερώτημα που βασάνιζε την επιστημονική κοινότητα, εκπαιδευτικούς και κόμματα, ήταν αν θα έπρεπε να επιστρέψουν μόνο οι μαθητές της Γ΄ λυκείου.
Η εντονότερη διχογνωμία υπήρξε και συνεχίζει να υπάρχει σχετικά με τους μαθητές των δημοτικών σχολείων όπου αρκετοί έγκριτοι επιστήμονες, όπως ο Γκίκας Μαγιορκίνης, διατύπωναν εξαρχής την άποψη ότι δεν θα έπρεπε η Πολιτεία να πάρει ένα τέτοιο ρίσκο.
Οι λόγοι πολλοί. Τα παιδιά του δημοτικού δεν είναι εύκολο να τηρήσουν τα μέτρα υγιεινής και αυτοπροστασίας από τον ιό, δεν μπορούν να τηρούν τις αποστάσεις, δεν μπορούν να αποφύγουν τα βάλουν τα χέρια στο πρόσωπο ούτε να πλένουν συχνά και σχολαστικά τα χέρια τους.
Επίσης ένας άλλος λόγος είναι ότι αρκετά μικρά παιδιά θα έπρεπε μετά το σχολείο να κάθονται με τους παππούδες και τις γιαγιάδες στο σπίτι, κάτι που θα αποτελούσε ένα μεγάλο ρίσκο.
Υγειονομικό ρίσκο βλέπει η Αντιπολίτευση
Διχασμένοι δεν εμφανίζονται μόνο οι επιστήμονες για την επιστροφή των μαθητών στα θρανία. Τα κόμματα της Αντιπολίτευσης εξέφρασαν τις επιφυλάξεις και τις διαφωνίες τους από την πρώτη στιγμή για το άνοιγμα όλων των σχολικών μονάδων, επισημαίνοντας πως το υγειονομικό ρίσκο είναι μεγάλο.
Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης άσκησε δριμύτατη κριτική στην κυβέρνηση σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι «το άνοιγμα των σχολείων για μόλις 10 ημέρες πραγματικού χρόνου μαθημάτων και με πλήθος εξαιρέσεων που καθιστούν προαιρετική την προσέλευση των μαθητών, είναι βέβαιο ότι σε πολλές περιπτώσεις θα καταλήξει σε θέατρο του παραλόγου».
Υποστηρίζει ότι με την απόφαση της κυβέρνησης να ανοίξουν σταδιακά όλα τα σχολεία επιχειρεί να σκηνοθετήσει μία επίπλαστη κανονικότητα αφήνοντας μάλιστα να εννοηθεί ότι κρύβονται και λόγοι πολιτικής σκοπιμότητας.
«Ο ΣΥΡΙΖΑ έγκαιρα είχε καλέσει την κυβέρνηση να συζητήσει με όλα τα κόμματα, παρουσία της επιστημονικής επιτροπής του ΕΟΔΥ, το μέγα θέμα της επαναλειτουργίας των σχολείων, πλην βέβαια της Γ΄ Λυκείου που επιβάλλεται να ανοίξει λόγω των Πανελληνίων Εξετάσεων και των πτυχιακών στο Πανεπιστήμιο που πρέπει να διεξαχθούν. Ματαίως!» δηλώνει ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης.
«Η κυβέρνηση αποφάσισε για πολιτικούς λόγους να αναλάβει μόνη της το μεγάλο και αχρείαστο υγειονομικό ρίσκο της επαναλειτουργίας των Γυμνασίων και της Α΄και Β΄ Λυκείου.»
Στην απουσία των απαραίτητων test για την ασφαλή επιστροφή των μαθητών στα θρανία, εστιάζει το Κίνημα Αλλαγής τονίζοντας πως όλα θα δοκιμαστούν στην πράξη.
«Χωρίς πολιτική και σχέδιο για τα τεστ, κάθε «πείραμα» επιστροφής στην καθημερινότητα μοιάζει κενό γράμμα, που κρύβει κινδύνους για όλες τις κοινωνικές, ηλικιακές και επαγγελματικές ομάδες, αλλά κυρίως, για τον ευάλωτο πληθυσμό» τονίζει.
Μάλιστα διερωτούνται δηκτικά εάν η κυβέρνηση προσπαθεί να εφαρμόσει την «ανοσία της αγέλης».
«Οι ανακοινώσεις της υπουργού Παιδείας δεν καθησυχάζουν τις αγωνίες των γονιών, των εκπαιδευτικών, μαθητών και φοιτητών» επισημαίνει από την πλευρά του το ΚΚΕ.
Η γνώμη των ειδικών
Μιλώντας το πρωί στο MEGA η καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας στο νοσοκομείο «Αττικόν» Βάνια Παπαευαγγέλου απηύθυνε κάλεσμα στους γονείς να στείλουν τα παιδιά τους στα σχολεία.
«Δείξτε εμπιστοσύνη στο κράτος και στους ειδικούς. Στείλτε τα παιδιά σας στο σχολεία» ανέφερε χαρακτηριστικά, τονίζοντας πως η ομάδα των ειδικών που εισηγήθηκε την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων της χώρας, στάθμισε προσεκτικά όλα τα δεδομένα.
Ο καθηγητής επιδημιολογίας Γκίκας Μαγιορκίνης από την πλευρά του, δεν έχει κρύψει την ανησυχία του για την επόμενη μέρα στις σχολικές αίθουσες.
«Δεν έχουμε δει να συμβαίνει σε άλλες ιογενείς λοιμώξεις να μην μεταδίδουν τα παιδιά τον ιό. Μήπως χρειαζόμαστε λίγο ακόμα χρόνο για να καταλάβουμε τι ακριβώς συμβαίνει με τα παιδιά για να είμαστε πιο προετοιμασμένοι;» διερωτήθηκε.
Τι λένε οι εκπαιδευτικοί
Έντονες επιφυλάξεις υπάρχουν και μεταξύ των εκπαιδευτικών, τόσο για το κατά πόσον μπορούν να τηρηθούν τα μέτρα προστασίας όσο για την παιδαγωγική αξία των μαθημάτων για τόσο μικρό χρονικό διάστημα μέχρι να ξανακλείσουν τα σχολεία.
Μιλώντας στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA», o πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος, σχολίασε το ζήτημα.
«Εμείς ως ομοσπονδία είχαμε προτείνει να ανοίξει μόνο η τρίτη λυκείου. Είπαμε ότι θα ήταν καλύτερο να ανοίξουν τον Σεπτέμβριο το γυμνάσιο και οι δύο πρώτες τάξεις του λυκείου. Όμως αυτό δεν έγινε πραγματικότητα» ανέφερε, χαρακτηρίζοντας «πολιτική» την απόφαση επαναλειτουργίας των σχολείων.
Η συχνότητα με την οποία θα γίνουν τα μαθήματα σε γυμνάσιο και στις δύο τάξεις του λυκείου, αντιστοιχούν σε οκτώ με εννιά μέρες ουσιαστικού μαθήματος, κάτι που σύμφωνα με τον κ. Τσούχλο, δεν βοηθά.
Παράλληλα, σε ότι αφορά την δια ζώης εκπαίδευση και την ταυτόχρονη εξ αποστάσεως, υπογράμμισε ότι «αυτά δεν είναι εύκολα στο ελληνικό σχολείο. Χρειάζεται τεράστια υποδομή με υπολογιστές σε κάθε τάξη, τα παιδιά να έχουν τάμπλετ ή υπολογιστή στα σπίτια τους. Ελάχιστες τάξεις έχουν δυνατότητα ασύρματης πρόσβασης στο διαδίκτυο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.