Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2020

Γυμνάσιο Σκαδού Νάξου


Γυμνάσιο ΣκαδούΈγγραφο του Συλλόγου με αποδέκτες μεταξύ άλλων την περιφέρεια Ν. Αιγαίου, το δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων καθώς και τη Διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Κυκλάδων:

Θέμα: Συνθήκες μεταφοράς μαθητών Γυμνασίου Σκαδού Νάξου και αναμονής τους στο χώρο του σχολείου έως την έναρξη του μαθήματος
Αξιότιμοι κύριοι,
Την Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2020 και ύστερα από πρόσκληση του Συλλόγου μας, πραγματοποιήθηκε συνάντηση με θέμα τις συνθήκες μεταφοράς των μαθητών του Γυμνασίου Σκαδού, καθώς και τις συνθήκε
ς αναμονής τους στο χώρο του σχολείου μέχρι την έναρξη του μαθήματος.
Στη συνάντηση ήταν προσκεκλημένοι: ο Έπαρχος Νάξου, η Σχολική Επιτροπή 2βαθμιας εκπαίδευσης Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, οι πρόεδροι και τα Τοπικά Συμβούλια της Ορεινής Νάξου, Γονείς, καθηγητές, μαθητές, οι Δημοτικές παρατάξεις και το ΚΤΕΛ Νάξου, το οποίο είναι ο ανάδοχος της μεταφοράς των μαθητών του νησιού μας.

Μεταφορά κάθε άλλο παρά ασφαλή

Μεταφορά η οποία κάθε άλλο παρά ασφαλή, άνετη και αρμόζουσα για τους μαθητές μας μπορεί να χαρακτηριστεί. Το λεωφορείο που μεταφέρει τα παιδιά του γυμνασίου ξεκινάει από τον Απόλλωνα στις 06.50 το πρωί, περνάει από Κωμιακή, παίρνει τα εκεί παιδιά και αφού στις 07.30 τα αφήσει στο Σκαδό, πηγαίνει μέχρι την Απείρανθο παίρνει τους υπόλοιπους μαθητές και επιστρέφοντας στο σχολείο παίρνει και τους μαθητές της Κορώνου. Η ώρα άφιξης των υπόλοιπων μαθητών είναι συνήθως στις 08.10, αν όχι και πιο αργά. Ενώ το κουδούνι χτυπάει στις 08.00. Τρίτη και Πέμπτη το δρομολόγιο Απόλλωνα – Κωμιακή – Σκαδό γίνεται με παράκαμψη στο χωριό Μέση όπου επιβιβάζει πολίτες και γυρνώντας πίσω συνεχίζει το υπόλοιπο δρομολόγιο.
Πολίτες, αλλά και μαθητές λυκείου (των οποίων οι ανάγκες δρομολογίων και χρόνου είναι τελείως διαφορετικές από αυτές του γυμνασίου), επιβιβάζονται στο ίδιο λεωφορείο από την αφετηρία αλλά και σε όλες τις στάσεις.

Και εδώ γεννιούνται τα εξής σοβαρά προβλήματα:

• Ξυπνάνε αξημέρωτα για να προλάβουν το σχολικό.
• Ξεκινάνε για το σχολείο μία ώρα και δέκα λεπτά νωρίτερα, ενώ ο χρόνος δεν ξεπερνά τα τριάντα λεπτά αν πήγαιναν κανονικά.
• Ο αριθμός των επιβαινόντων ξεπερνά πολλές φορές τον αριθμό των καθισμάτων με αποτέλεσμα να κάθονται κάποια παιδιά όρθια.
• Σε τόσο μικρό και κλειστό χώρο, βρίσκονται ανήλικοι μαθητές ασυνόδευτοι και ενήλικες μαζί. Ειδικά τους τουριστικούς μήνες που δεν γνωρίζουμε τους επιβάτες, ο κίνδυνος μικροβίων αλλά και παρενόχλησης είναι μεγάλος.
• Το όχημα μυρίζει άσχημα από μη τηρούντες τους κανόνες υγιεινής και από μυρωδιά τσιγάρου, πράγμα που καθιστά την ατμόσφαιρα αποπνικτική και εντελώς ανθυγιεινή.
• Ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να καλύπτει πολλά χιλιόμετρα σε συγκεκριμένους χρόνους. Δρομολόγια που υπό κανονικές συνθήκες χρειάζονται 2 ή και 3 οχήματα. Επομένως το λεωφορείο πηγαίνει σχεδόν πάντα με πολύ μεγάλες για την περιοχή (στενοί, κακοδιατηρημένοι, με στροφές χωρίς ορατότητα δρόμοι) ταχύτητες, και τα παιδιά (όρθια ή καθιστά χωρίς ζώνες) να κινδυνεύουν.

• Τουλάχιστον 2 φορές από την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς μέχρι και σήμερα έχει πέσει στην αντίληψη μας ότι το λεωφορείο έμεινε από βλάβη στο δρόμο με τα παιδιά μέσα. Αμφίβολη λοιπόν η συντήρηση και η ασφάλεια των οχημάτων.

• Καθυστερήσεις και στις στάσεις και στην έναρξη των μαθημάτων. Οι τόσες στάσεις και παρακάμψεις είναι λογικό να προκαλούν καθυστερήσεις, αλλά αυτό έχει ως επακόλουθο σε ενδιάμεσες στάσεις όπως αυτή της Κορώνου, παιδί ή παιδιά να περιμένουν χωρίς να ξέρουν αν πέρασε ή αν θα περάσει και πότε το λεωφορείο και να αγωνιούν αν θα το χάσουν και πολλές φορές το χάνουν κιόλας και να είναι αναγκασμένα να μεταβούν στο σχολείο ακόμα και με τα πόδια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η μαθήτρια που έπρεπε να πάει πεζή στο σχολείο, καλύπτοντας μια απόσταση σχεδόν 2 χιλιομέτρων, μέσα στο κρύο και τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες, σε δρόμο με περιορισμένη ορατότητα και χωρίς την ύπαρξη πεζοδρομίου, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια της σωματικής ακεραιότητας και της υγείας του μόλις 13 ετών παιδιού.
• Ανεπίτρεπτο το γεγονός ότι οι διδακτικές ώρες κάποιων μαθητών προσαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε περιόδου, τουριστικής ή μη και των δρομολογίων του ΚΤΕΛ, με πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα τον Σεπτέμβρη όπου μαθητής στελνόταν σπίτι του στον Απόλλωνα στις 11.00, επειδή περνούσε εκείνη την ώρα δρομολόγιο του ΚΤΕΛ, ενώ τα υπόλοιπα παιδιά συνέχιζαν το μάθημα, παίρνοντας μάλιστα απουσία και χωρίς οι γονείς να έχουν καμία ενημέρωση.

Τα παιδιά του Απόλλωνα και της Κωμιακής

Αυτά είναι μερικά από τα θέματα που έχουν εντοπιστεί σε σχέση με τη μεταφορά. Και φτάνουμε στο σημείο που τα παιδιά Απόλλωνα και Κωμιακής αφήνονται στο σχολείο μέχρι το λεωφορείο να φέρει και τα υπόλοιπα. Κανονικά πρέπει ο οδηγός του λεωφορείου να τα παραδώσει στο σχολείο. Μόνο που εκεί δεν υπάρχει κανείς να τα υποδεχτεί. Σε ένα ερημωμένο χωριό, με σχεδόν 600μ υψόμετρο, με ότι συνεπάγεται αυτό σε θερμοκρασίες, τα παιδιά είναι αναγκασμένα να μπουν σε ένα παγωμένο κτήριο τους περισσότερους μήνες της σχολικής περιόδου, χωρίς καμία επιτήρηση, μέχρι να έρθουν οι υπόλοιποι μαθητές και οι καθηγητές. Αφενός έχουν να αντιμετωπίσουν το αφόρητο κρύο, αφού μέχρι πρότινος στην αίθουσα εκδηλώσεων δεν είχαν καθόλου θέρμανση, αλλά και τις τελευταίες μέρες που μπαίνουν στο κυρίως κτίριο τα ίδια τα παιδιά ανάβουν το καλοριφέρ τη στιγμή εκείνη, με ότι συνεπάγεται και αυτό στο χρόνο αύξησης της θερμοκρασίας του χώρου.

Η ασφάλεια τους από εσωτερικούς και εξωτερικούς παράγοντες

Άλλο θέμα είναι η ασφάλεια τους από εσωτερικούς και εξωτερικούς παράγοντες. Από το να χτυπήσουν μέχρι να γίνει μια σοβαρή ζημιά, να παρουσιαστεί ένα απρόβλεπτο θέμα υγείας, αλλά και το να πάει κάποιος εξωσχολικός και να προκαλέσει το οτιδήποτε στο χώρο ή στα παιδιά.
Με βάση τα παραπάνω, που ούτε υπερβολές, ούτε κινδυνολογία είναι, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να περιμένουμε να συμβεί κάτι για να λάβουμε τα μέτρα μας , αλλά και σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να δεχτούμε να συνεχίσουν τα παιδιά μας να υφίστανται αυτή την ταλαιπωρία.

Λύσεις…

Μόνη λύση σε ότι αφορά τη μεταφορά των μαθητών είναι η τοποθέτηση ξεχωριστών οχημάτων για επιβάτες και αποκλειστικά σχολικά οχήματα για τους μαθητές, τόσων όσων χρειάζονται για την ασφαλή και χωρίς ταλαιπωρία μεταφορά τους. Αν χρειαστεί να αναμένουν για κάποια λίγα λεπτά στο σχολείο, θα πρέπει αυτό να γίνεται παρουσία καταρτισμένου προσωπικού και κατά τους χειμερινούς δύσκολους μήνες σε ζεστό περιβάλλον. Δεν ζητάμε αστυνόμευση. Ζητάμε ένα εξειδικευμένο άτομο να βρίσκεται εκεί για ότι χρειαστούν τα παιδιά και για να τα προστατεύσει αν παραστεί ανάγκη.
Επίσης για την ασφάλεια των μαθητών είναι αναγκαίο να τοποθετηθούν πινακίδες σήμανσης όπου χρειάζεται στο δρόμο έξω από το σχολείο. Το σημείο είναι πολύ επικίνδυνο, στενό χωρίς ορατότητα, με απανωτές στροφές. Να μπουν σαμαράκια αν κρίνεται απαραίτητο και να ενισχυθεί η διαχωριστική γραμμή στο σύνολο του οδικού δικτύου.
Στην επιστροφή τους οι μαθητές να αποβιβάζονται στο σημείο από όπου επιβιβάστηκαν και όχι οπουδήποτε αλλού.

Αναγκαία η ανάληψη συγκεκριμένων πρωτοβουλιών

Θεωρούμε επίσης ότι είναι αναγκαία η ανάληψη συγκεκριμένων πρωτοβουλιών από την πλευρά Δήμου και Περιφέρειας προς το αρμόδιο υπουργείο, για την αντιμετώπιση του προβλήματος, με όρους που να ανταποκρίνονται στην νησιώτικη πραγματικότητα. Επισημαίνουμε το απαράδεκτο της σχετικής νομοθεσίας [Κοινή Υπουργική Απόφαση αρ. 50025 ( ΦΕΚ Β 4217/26.09.2018)] που εκθέτει τους μαθητές σε σοβαρούς κινδύνους. Κρίνεται αναγκαία η αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου ώστε να προσαρμοστεί στις συνθήκες των νησιών (δραστική μείωση των ελαχίστων αποστάσεων, άρση της υποχρέωσης κατά προτεραιότητα χρήσης Δημόσιας Συγκοινωνίας, ανελαστική υποχρέωση παρουσίας συνοδών κ.α.)
Θέση μας είναι ότι η ασφαλής και άνετη μεταφορά των μαθητών πρέπει να αντιμετωπίζεται ως δικαίωμα των παιδιών μας και όχι ως «παροχή» ή οικονομική ενίσχυση- επιδότηση των οποιονδήποτε ιδιωτικών συμφερόντων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Αρχειοθήκη ιστολογίου