Οι επιμέρους δράσεις του ΚΕΣΥ προγραμματίζονται ως εξής:
Α. ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
1. Η διερεύνηση ατομικών ή και ομαδικών εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών, καθώς και του είδους των δυσκολιών και των πιθανών εκπαιδευτικών, συναισθηματικών, ψυχοκοινωνικών και άλλων φραγμών στη μάθηση και την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση που αντιμετωπίζουν οι μαθητές της σχολικής κοινότητας, συμπεριλαμβανομένων των μαθητών με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και των μαθητών από ευάλωτες κοινωνικά ομάδες θα πραγματοποιηθεί:
(α) με ψηφιακή φόρμα – ερωτηματολόγιο που θα συνταχθεί για το σκοπό αυτό τις επόμενες ημέρες και θα ζητηθεί η συμπλήρωσή του από κάθε σχολείο της περιοχής αρμοδιότητάς μας, (β) μέσω της δια ζώσης και εξ αποστάσεως επικοινωνίας των μελών του εκπαιδευτικού προσωπικού του ΚΕΣΥ με τους αντίστοιχους Υπεύθυνους επικοινωνίας των σχολείων και (γ) μέσω των ενημερωτικών συναντήσεων που σχεδιάζονται κατά ομάδα σχολείων, κατά βαθμίδα ή κατά νησί και (δ) μέσω των επισκέψεων του εκπαιδευτικού προσωπικού του ΚΕΣΥ στα σχολεία.
2. Η αξιολόγηση και η διαπίστωση των εκπαιδευτικών ή άλλων δυσκολιών και αναγκών των μαθητών προσχολικής και σχολικής ηλικίας, συμπεριλαμβανομένων των μαθητών με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και η έκδοση σχετικής αξιολογικής έκθεσης-γνωμάτευσης συνεχίζεται κανονικά, όπως γινόταν επί ΚΕΔΔΥ, με τη διαφορά ότι τροποποιήθηκαν μερικώς όλα τα σχετικά έντυπα (αίτηση, περιγραφική παιδαγωγική έκθεση, έντυπο αξιολογικής έκθεσης – γνωμάτευσης, βραχυχρόνιο πρόγραμμα παρέμβασης) για λόγους προσαρμογής τους στο νέο νομοθετικό πλαίσιο. Ως προς τις νέες αιτήσεις για αξιολόγηση μαθητών από το ΚΕΣΥ, εφαρμόζεται η νέα διαδικασία που προβλέπεται στον Ν. 4547/2018 με υποχρεωτική εφαρμογή Βραχυχρόνιου Προγράμματος Παρέμβασης τρίμηνης διάρκειας.
3. Η διερεύνηση και η εισήγηση για ζητήματα που αφορούν:
(α) την εγγραφή, την κατάταξη και τη φοίτηση των μαθητών σε κατάλληλο σχολικό πλαίσιο, (β) την αξιοποίηση συγκεκριμένων μεθόδων και μέσων περαιτέρω υποστήριξης της μαθησιακής διαδικασίας, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο, και ενίσχυσης της ισότιμης πρόσβασης των μαθητών στην εκπαίδευση, (γ) την προώθηση των αρχών της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής, (δ) την παροχή τεχνικών βοηθημάτων και υπηρεσιών προηγμένης τεχνολογίας σε μαθητές, (ε) την αντικατάσταση των γραπτών δοκιμασιών, για τους μαθητές της δημόσιας ή της ιδιωτικής εκπαίδευσης και τα άτομα με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με προφορικές ή άλλης μορφής δοκιμασίες στις ενδοσχολικές, προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις μεταλυκειακές σπουδές, στις εισαγωγικές πανελλαδικές εξετάσεις, καθώς και στις εξετάσεις του κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας και (στ) την ίδρυση, την κατάργηση, την προαγωγή, τον υποβιβασμό, τη μετατροπή, τη συγχώνευση και τη μεταφορά, καθώς και την προσθήκη τομέων και ειδικοτήτων των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και των Τ.Ε., θα γίνονται όποτε παρουσιάζεται η σχετική ανάγκη ή υποβάλλεται σχετικό αίτημα στο ΚΕΣΥ.
(α) την εγγραφή, την κατάταξη και τη φοίτηση των μαθητών σε κατάλληλο σχολικό πλαίσιο, (β) την αξιοποίηση συγκεκριμένων μεθόδων και μέσων περαιτέρω υποστήριξης της μαθησιακής διαδικασίας, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο, και ενίσχυσης της ισότιμης πρόσβασης των μαθητών στην εκπαίδευση, (γ) την προώθηση των αρχών της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής, (δ) την παροχή τεχνικών βοηθημάτων και υπηρεσιών προηγμένης τεχνολογίας σε μαθητές, (ε) την αντικατάσταση των γραπτών δοκιμασιών, για τους μαθητές της δημόσιας ή της ιδιωτικής εκπαίδευσης και τα άτομα με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με προφορικές ή άλλης μορφής δοκιμασίες στις ενδοσχολικές, προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις μεταλυκειακές σπουδές, στις εισαγωγικές πανελλαδικές εξετάσεις, καθώς και στις εξετάσεις του κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας και (στ) την ίδρυση, την κατάργηση, την προαγωγή, τον υποβιβασμό, τη μετατροπή, τη συγχώνευση και τη μεταφορά, καθώς και την προσθήκη τομέων και ειδικοτήτων των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και των Τ.Ε., θα γίνονται όποτε παρουσιάζεται η σχετική ανάγκη ή υποβάλλεται σχετικό αίτημα στο ΚΕΣΥ.
4. Η διερεύνηση αιτημάτων ψυχοκοινωνικής στήριξης θα πραγματοποιείται κατά περίπτωση, ανάλογα με το αίτημα, σε συνεργασία με τους γονείς, τους μαθητές και τη σχολική κοινότητα.
5. Η διερεύνηση, σε ομαδικό επίπεδο, των αναγκών των σχολικών κοινοτήτων στο πεδίο του επαγγελματικού προσανατολισμού, καθώς και των αντίστοιχων αναγκών, σε ατομικό επίπεδο, για τους μαθητές των Β΄ και Γ΄ τάξεων του Λυκείου θα μπορούσε στην παρούσα φάση να πραγματοποιηθεί μόνο με κατάλληλο ερωτηματολόγιο, επειδή όμως δεν υπηρετεί προς το παρόν στο ΚΕΣΥ εκπαιδευτικός με ειδίκευση στη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό, το ΚΕΣΥ δεν θα μπορέσει να παρέχει υπηρεσίες στον τομέα αυτό.
Β) ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
1. Η διατύπωση των βασικών αξόνων των Εξατομικευμένων Προγραμμάτων Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.) της παρ. 3 του άρθρου 5 του ν. 3699/2008, καθώς και ο σχεδιασμός και η υλοποίηση, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και τις Επιτροπές Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης Ε.Δ.Ε.Α.Υ.) του άρθρου 10, όπου αυτές λειτουργούν, συνεχίζουν να υλοποιούνται όπως γινόταν επί ΚΕΔΔΥ. Επιπλέον, στις περιπτώσεις που δε λειτουργεί ΕΔΕΑΥ στα σχολεία, η ίδια διαδικασία θα γίνεται σε συνεργασία με την Ομάδα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης των σχολείων.
2. Ως προς τις προσαρμοσμένες εξατομικευμένες ή ομαδικές παρεμβάσεις παιδαγωγικής και συμβουλευτικής ψυχοκοινωνικής στήριξης σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, θα προγραμματίζονται κατά περίπτωση, όποτε υποβάλλονται σχετικά αιτήματα από τα σχολεία ή τους γονείς.
3. Ως προς τα προγράμματα πρώιμης εκπαιδευτικής παρέμβασης και πρόληψης, τις στοχευμένες δράσεις ενίσχυσης των γνωστικών και ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών, τις δράσεις ενδυνάμωσης συγκεκριμένων μελών ή ευάλωτων ομάδων της μαθητικής κοινότητας, καθώς και τις δράσεις που αποσκοπούν στην καλλιέργεια ευκαιριών προσωπικής ανάπτυξης, στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, στην επίτευξη της αυτοεκπλήρωσης και συνολικά στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των μαθητών εντός και εκτός της σχολικής κοινότητας, δεν μπορεί να γίνει ακόμη προγραμματισμός, προτού προκύψουν σχετικά αιτήματα ή δεδομένα από τη διερεύνηση αναγκών που θα πραγματοποιηθεί σύντομα και τις ενημερωτικές συναντήσεις με εκπαιδευτικούς και γονείς.
4. Η παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης στους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων σε ζητήματα βέλτιστης διδακτικής πρακτικής, ανταπόκρισης στις ανάγκες των μαθητών με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αποδοχής της διαφορετικότητας και αξιοποίησης της ετερογένειας του μαθητικού πληθυσμού, προώθησης ενταξιακών πρακτικών, ανάπτυξης συνεργατικών δράσεων, καλλιέργειας βασικών δεξιοτήτων αποτελεσματικής επικοινωνίας, ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών, ενδυνάμωσης συγκεκριμένων μελών ή ευάλωτων ομάδων της σχολικής κοινότητας και αντιμετώπισης καταστάσεων κρίσης προς το παρόν θα γίνεται μετά από λήψη σχετικών αιτημάτων από συλλόγους διδασκόντων των σχολείων. Όταν αποσαφηνιστεί η δυνατότητα ανάληψης πρωτοβουλιών από πλευράς του ΚΕΣΥ για επιμόρφωση – συμβουλευτική υποστήριξη ομάδων εκπαιδευτικών εντός εργασιακού τους ωραρίου, σε συνεργασία και με το οικείο ΠΕΚΕΣ, το ΚΕΣΥ θα προγραμματίσει σχετικές επιμορφωτικές δράσεις.
5. Η παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης στους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, σε σχέση με ζητήματα υποστήριξης της σχολικής μάθησης, της οργάνωσης της μελέτης και της συνεργασίας με τη σχολική μονάδα θα γίνει κατά κύριο λόγο: (α) σε ατομική βάση, όπως γινόταν μέχρι σήμερα, με τις προφορικές και γραπτές οδηγίες και προτάσεις που παρέχονται από το ΚΕΣΥ συνοδευτικά με την αξιολογική έκθεση – γνωμάτευση και (β) μέσα από τις απογευματινές ενημερωτικές συναντήσεις που θα διοργανωθούν από το ΚΕΣΥ σε επίπεδο νησιών. Οι συναντήσεις αυτές θα πραγματοποιηθούν αρχικά μόνο στη Νάξο, μία στην ορεινή και μία στην πεδινή Νάξο, μέχρι να ξεκαθαριστεί το πλαίσιο μετακινήσεων του προσωπικού του ΚΕΣΥ εκτός έδρας. Μέσα από αυτές τις συναντήσεις θα διερευνηθεί και η χρησιμότητα περαιτέρω διοργάνωσης συναντήσεων με ολιγομελείς ομάδες γονέων για επιμέρους ζητήματα άμεσου ενδιαφέροντός τους.
5. Η παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης στους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, σε σχέση με ζητήματα υποστήριξης της σχολικής μάθησης, της οργάνωσης της μελέτης και της συνεργασίας με τη σχολική μονάδα θα γίνει κατά κύριο λόγο: (α) σε ατομική βάση, όπως γινόταν μέχρι σήμερα, με τις προφορικές και γραπτές οδηγίες και προτάσεις που παρέχονται από το ΚΕΣΥ συνοδευτικά με την αξιολογική έκθεση – γνωμάτευση και (β) μέσα από τις απογευματινές ενημερωτικές συναντήσεις που θα διοργανωθούν από το ΚΕΣΥ σε επίπεδο νησιών. Οι συναντήσεις αυτές θα πραγματοποιηθούν αρχικά μόνο στη Νάξο, μία στην ορεινή και μία στην πεδινή Νάξο, μέχρι να ξεκαθαριστεί το πλαίσιο μετακινήσεων του προσωπικού του ΚΕΣΥ εκτός έδρας. Μέσα από αυτές τις συναντήσεις θα διερευνηθεί και η χρησιμότητα περαιτέρω διοργάνωσης συναντήσεων με ολιγομελείς ομάδες γονέων για επιμέρους ζητήματα άμεσου ενδιαφέροντός τους.
Γ) ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Ή ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ
Σε επίπεδο υποστήριξης του συνολικού έργου των σχολικών μονάδων έχουν ήδη δρομολογηθεί τα εξής:
1. Έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο του ΚΕΣΥ χρήσιμο υλικό για τα περισσότερα ζητήματα που αφορούν τις αρμοδιότητες του ΚΕΣΥ και τα βήματα συνεργασίας με τα σχολεία και την οικογένεια. Το υλικό αυτό θα εμπλουτίζεται με στόχο ο ιστότοπος να λειτουργήσει ως σημείο αναφοράς για ενημέρωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
2. Έχουμε ήδη δημιουργήσει προς διευκόλυνση της διαδικασίας αξιολόγησης μαθητών από το ΚΕΣΥ όλα τα απαραίτητα έντυπα και τα έχουμε αναρτήσει στον ιστότοπό μας.
3. Έχουμε ήδη αποστείλει αναλυτικές οδηγίες για το βηματισμό της διαδικασίας αξιολόγησης των μαθητών από το ΚΕΣΥ στα σχολεία.
4. Έχουν ήδη οριστεί οι Υπεύθυνοι επικοινωνίας του ΚΕΣΥ με τα σχολεία και έχουν γνωστοποιηθεί στα σχολεία.
Ως προς τα ζητήματα που αφορούν (α) την υποστήριξη της ενίσχυσης των γνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών, της πρόληψης της σχολικής διαρροής και της δημιουργίας μίας ασφαλούς και υποστηρικτικής σχολικής κουλτούρας που ευνοεί την ψυχοκοινωνική υγεία και τη συναισθηματική ευημερία των μαθητών, (β) την υποστήριξη της διατύπωσης προτεραιοτήτων και στόχων ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών, καθώς και του σχεδιασμού ολιστικών πολιτικών και στρατηγικών σε σχέση με ψυχοκοινωνικά ζητήματα, (γ) τον εντοπισμό δομικών φραγμών και εμποδίων στην ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στη μάθηση και την εφαρμογή επιστημονικών, παιδαγωγικών, εκπαιδευτικών και άλλων υποστηρικτικών μέτρων για το σύνολο των μαθητών της σχολικής κοινότητας, (δ) την υποστήριξη της υλοποίησης προγραμμάτων πρωτογενούς ή δευτερογενούς πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας και (ε) την ενίσχυση της επικοινωνίας και της συνεργασίας της σχολικής μονάδας ή του Ε.Κ. με την οικογένεια και τις υπηρεσίες παροχής ψυχολογικής και κοινωνικής υποστήριξης, το προσωπικό του ΚΕΣΥ θα δραστηριοποιηθεί στους τομείς αυτούς αρχικά μέσα από τις ενημερωτικές συναντήσεις που προγραμματίζονται κατά ομάδα σχολείων, βαθμίδα ή νησί, μέσα από τη σχετική διερεύνηση με ερωτηματολόγιο που θα διεξαγάγει και μέσα από τις ενημερωτικές συναντήσεις με τους γονείς.
Δ) ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
1. Η ενημέρωση της σχολικής κοινότητας για καινοτόμες εθνικές, ευρωπαϊκές ή διεθνείς δράσεις και προγράμματα σχετικά με ψυχοκοινωνικά ζητήματα θα πραγματοποιηθεί μετά από σχετική ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας και των σχετικών διαδικτυακών πηγών
2. Η ενημέρωση της σχολικής κοινότητας για προγράμματα αγωγής σταδιοδρομίας, συμβουλευτικής και προσανατολισμού, καθώς και για τις μεταβολές σε επίπεδο εκπαιδευτικού συστήματος δεν μπορεί προς το παρόν να υλοποιηθεί λόγω έλλειψης αντίστοιχου εκπαιδευτικού στο ΚΕΣΥ
3. Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων σε συνεργασία με το οικείο ΠΕΚΕΣ θα πραγματοποιούνται μετά από πρωτοβουλία και υποβολή πρότασης από το ΚΕΣΥ προς το ΠΕΚΕΣ ή αντιστρόφως και μετά από σχετική έγκριση του Περιφερειακού Δ/ντή Εκπ/σης. Όσον αφορά στο σχεδιασμό και την υλοποίηση αντίστοιχων δράσεων σε συνεργασία με το Κ.Ε.Α. του Ν. Κυκλάδων, θα εξεταστεί κάθε ενδεχόμενο συνεργασίας, παρότι η απουσία ακτοπλοϊκής σύνδεσης καθιστά σχεδόν απαγορευτική οποιαδήποτε τέτοια συνεργασία. Στο σημείο αυτό θεωρούμε χρέος μας να επαναλάβουμε την πρόταση που έχουμε εξαρχής διατυπώσει, ότι είναι επιτακτική ανάγκη να ιδρυθεί νέο ΚΕΑ στη Νάξο ή άλλο νησί των Ανατολικών Κυκλάδων προκειμένου να μπορούν να υποστηριχτούν τα σχολεία της συγκεκριμένης περιοχής σε θέματα αειφορίας.
4. Η παραγωγή και η διάδοση ενημερωτικού υλικού για τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους γονείς και τους κηδεμόνες, καθώς και για την ευρύτερη κοινότητα για τα ανωτέρω ζητήματα υλοποιείται ήδη, αρχικά σε ψηφιακή μορφή. Συγκεκριμένα στο σύνδεσμο «Ενημερωτικό Υλικό» του ιστότοπού μας έχει ήδη αναρτηθεί άφθονο υλικό για τη σύνταξη του Βραχυχρόνιου Προγράμματος Παρέμβασης, για τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας, για την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση κ.ά. Επίσης, έχουν αναρτηθεί πλήρεις οδηγίες, όλα τα απαραίτητα έντυπα και σχηματοποιημένος ο βηματισμός για την αξιολόγηση μαθητών από το ΚΕΣΥ, καθώς και όλες οι πληροφορίες για τις αρμοδιότητες του ΚΕΣΥ.
Μελετάται η έκδοση έντυπου ενημερωτικού υλικού για το έργο του ΚΕΣΥ και τη διαδικασία αξιολόγησης μαθητών από το ΚΕΣΥ, καθώς και για ζητήματα άμεσου ενδιαφέροντος των εκπαιδευτικών και των γονέων, τα οποία εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του ΚΕΣΥ. Για την έκδοση έντυπου ενημερωτικού υλικού απομένει να αποσαφηνιστεί αν θα υπάρχουν διαθέσιμοι οικονομικοί πόροι.
5. Η διατήρηση βιβλιοθήκης και αρχείου πληροφόρησης για ζητήματα ψυχοκοινωνικής και μαθησιακής υποστήριξης, επαγγελματικού προσανατολισμού και συμβουλευτικής έχει ήδη ξεκινήσει, αρχικά σε ηλεκτρονική μορφή, μέσω του ιστότοπού μας. Η συγκέντρωση του υλικού θα συστηματοποιηθεί το επόμενο χρονικό διάστημα και θα εμπλουτίζεται συνεχώς με βάση την επικαιροποίηση των δεδομένων σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Ως προς την έντυπη μορφή της βιβλιοθήκης και του αρχείου πληροφόρησης, θα συναρτηθεί με τους διαθέσιμους οικονομικούς πόρους, όποτε αυτοί προκύψουν. Επίσης, η έλλειψη εκπαιδευτικού με ειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό είναι προφανές ότι δε διευκολύνει τη δημιουργία και διατήρηση αρχείου πληροφόρησης για τα αντίστοιχα ζητήματα.
Ζητούμενο επίσης παραμένει ακόμη η παράδοση του υλικού του Υπεύθυνου ΣΕΠ της Νάξου στο ΚΕΣΥ Νάξου.
6. Πρόγραμμα δια ζώσης ενημερωτικών συναντήσεων με μέλη ΕΔΕΑΥ και Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης σχολείων Νάξου. Σε πρώτη φάση, λόγω της επείγουσας ανάγκης αναλυτικής ενημέρωσης των μελών των ΕΔΕΑΥ και των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης των σχολείων για τη διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών από το ΚΕΣΥ, τη σύνταξη και εφαρμογή του Βραχυχρόνιου Προγράμματος Παρέμβασης και τον τρόπο συνεργασίας σχολείων – ΚΕΣΥ, σχεδιάζονται για το αμέσως προσεχές διάστημα οι παρακάτω δια ζώσης ενημερωτικές συναντήσεις:
• Τρίωρη Ενημερωτική Συνάντηση με τα μέλη της ΕΔΕΑΥ Νάξου και των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης των ΣΜΕΑΕ της Νάξου (11.00-14.00 – Χώρα Νάξου). Στη συνάντηση αυτή θα προσκληθούν τα μέλη της ΕΔΕΑΥ της Νάξου, οι Δ/ντές – Προϊστάμενοι και οι Υπεύθυνοι Επικοινωνίας των αντίστοιχων σχολείων στα οποία λειτουργεί η ΕΔΕΑΥ και των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης των ΣΜΕΑΕ της Νάξου.
• Δίωρη Ενημερωτική Συνάντηση με τα μέλη των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης των Νηπιαγωγείων της πεδινής Νάξου (12.00-14.00 – Χώρα Νάξου). Θα προσκληθούν τα 1ο, 2ο, 3ο, 4ο, 5ο, 6ο, 7ο Νηπιαγωγείο Χώρας Νάξου και τα Νηπιαγωγεία Γλινάδου και Γαλανάδου (περίπου 16 εκπαιδευτικοί).
• Δίωρη Ενημερωτική Συνάντηση με τα μέλη των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης των Νηπιαγωγείων της ορεινής Νάξου (12.00-14.00 – Χαλκί Νάξου). Θα προσκληθούν τα Νηπιαγωγεία Φιλωτίου, Απειράνθου, Αγίου Αρσενίου, Βίβλου, Σαγκρίου, Δαμαριώνα, Χαλκείου, Κορωνίδας, Μελάνων και Κινιδάρου (περίπου 14 εκπαιδευτικοί).
• Δίωρη Ενημερωτική Συνάντηση με τα μέλη των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης των Δημοτικών Σχολείων της πεδινής Νάξου (12.00-14.00 – Χώρα Νάξου). Θα προσκληθούν τα 1ο, 2ο, 3ο, 4ο Δημοτικό Σχολείο Νάξου και τα Δημοτικά Σχολεία Γλινάδου, Αγίου Αρσενίου, Βίβλου και Μελάνων (περίπου 16 εκπαιδευτικοί).
• Δίωρη Ενημερωτική Συνάντηση με τα μέλη των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης των Δημοτικών Σχολείων της ορεινής Νάξου (12.00-14.00 – Χαλκί Νάξου). Θα προσκληθούν τα Δημοτικά Σχολεία Φιλωτίου, Απειράνθου, Σαγκρίου, Δαμαριώνα, Χαλκείου, Χειμάρρου, Ποταμιάς, Απόλλωνα, Κορωνίδας, Κορώνου, Δανακού, Μονής και Κινιδάρου (περίπου 20 εκπαιδευτικοί).
• Δίωρη Ενημερωτική Συνάντηση με τα μέλη των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης των Γυμνασίων, Λυκείων και ΕΠΑΛ της Νάξου (12.00-14.00 – Χώρα Νάξου). Θα προσκληθούν τα 1ο και 2ο Γυμνάσιο Νάξου, το ΓΕΛ Νάξου, το Γυμνάσιο Βίβλου, το Γυμνάσιο και ΓΕΛ Τραγαίας, το Γυμνάσιο Σκαδού, το ΕΠΑΛ Νάξου και το ΣΕΚ Νάξου (περίπου 18 εκπαιδευτικοί).
• Τρίωρη Ενημερωτική Συνάντηση με τα μέλη της ΕΔΕΑΥ Νάξου και των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης των ΣΜΕΑΕ της Νάξου (11.00-14.00 – Χώρα Νάξου). Στη συνάντηση αυτή θα προσκληθούν τα μέλη της ΕΔΕΑΥ της Νάξου, οι Δ/ντές – Προϊστάμενοι και οι Υπεύθυνοι Επικοινωνίας των αντίστοιχων σχολείων στα οποία λειτουργεί η ΕΔΕΑΥ και των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης των ΣΜΕΑΕ της Νάξου.
• Δίωρη Ενημερωτική Συνάντηση με τα μέλη των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης των Νηπιαγωγείων της πεδινής Νάξου (12.00-14.00 – Χώρα Νάξου). Θα προσκληθούν τα 1ο, 2ο, 3ο, 4ο, 5ο, 6ο, 7ο Νηπιαγωγείο Χώρας Νάξου και τα Νηπιαγωγεία Γλινάδου και Γαλανάδου (περίπου 16 εκπαιδευτικοί).
• Δίωρη Ενημερωτική Συνάντηση με τα μέλη των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης των Νηπιαγωγείων της ορεινής Νάξου (12.00-14.00 – Χαλκί Νάξου). Θα προσκληθούν τα Νηπιαγωγεία Φιλωτίου, Απειράνθου, Αγίου Αρσενίου, Βίβλου, Σαγκρίου, Δαμαριώνα, Χαλκείου, Κορωνίδας, Μελάνων και Κινιδάρου (περίπου 14 εκπαιδευτικοί).
• Δίωρη Ενημερωτική Συνάντηση με τα μέλη των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης των Δημοτικών Σχολείων της πεδινής Νάξου (12.00-14.00 – Χώρα Νάξου). Θα προσκληθούν τα 1ο, 2ο, 3ο, 4ο Δημοτικό Σχολείο Νάξου και τα Δημοτικά Σχολεία Γλινάδου, Αγίου Αρσενίου, Βίβλου και Μελάνων (περίπου 16 εκπαιδευτικοί).
• Δίωρη Ενημερωτική Συνάντηση με τα μέλη των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης των Δημοτικών Σχολείων της ορεινής Νάξου (12.00-14.00 – Χαλκί Νάξου). Θα προσκληθούν τα Δημοτικά Σχολεία Φιλωτίου, Απειράνθου, Σαγκρίου, Δαμαριώνα, Χαλκείου, Χειμάρρου, Ποταμιάς, Απόλλωνα, Κορωνίδας, Κορώνου, Δανακού, Μονής και Κινιδάρου (περίπου 20 εκπαιδευτικοί).
• Δίωρη Ενημερωτική Συνάντηση με τα μέλη των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης των Γυμνασίων, Λυκείων και ΕΠΑΛ της Νάξου (12.00-14.00 – Χώρα Νάξου). Θα προσκληθούν τα 1ο και 2ο Γυμνάσιο Νάξου, το ΓΕΛ Νάξου, το Γυμνάσιο Βίβλου, το Γυμνάσιο και ΓΕΛ Τραγαίας, το Γυμνάσιο Σκαδού, το ΕΠΑΛ Νάξου και το ΣΕΚ Νάξου (περίπου 18 εκπαιδευτικοί).
7. Πρόγραμμα εξ αποστάσεως ενημερωτικών συναντήσεων με μέλη Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης σχολείων υπόλοιπων νησιών. Μέχρι να αποσαφηνιστεί το πλαίσιο των μετακινήσεων του προσωπικού του ΚΕΣΥ, σχεδιάζονται για το αμέσως προσεχές διάστημα οι παρακάτω εξ αποστάσεως ενημερωτικές συναντήσεις, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν με δίωρη τηλεδιάσκεψη (12.00-14.00):
• Με τα μέλη των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης των σχολείων της Αμοργού [δέκα σχολικές μονάδες: Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις και ΕΠΑΛ (16- 20 εκπαιδευτικοί)].
• Με τα μέλη των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης των σχολείων Δονούσας, Κουφονησίων και Σχοινούσας [Δημοτικό και Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις κάθε νησιού (12-15 εκπαιδευτικοί)].
• Με τα μέλη των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης των σχολείων Ηρακλειάς, Αντιπάρου και Ανάφης [Δημοτικό και Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις κάθε νησιού (12-15 εκπαιδευτικοί)].
• Όσον αφορά στην ενημέρωση των μελών των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης των σχολείων της Πάρου, λόγω του μεγάλου αριθμού σχολείων (24 συνολικά σχολικές μονάδες), θα αναμένουμε να αποσαφηνιστεί το ενδεχόμενο μετακίνησης του προσωπικού για δια πραγματοποίηση δια ζώσης ενημέρωσης. Σε περίπτωση αδυναμίας μετακίνησης, θα σχεδιαστούν ανάλογες τηλεδιασκέψεις.
• Με τα μέλη των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης των σχολείων της Αμοργού [δέκα σχολικές μονάδες: Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις και ΕΠΑΛ (16- 20 εκπαιδευτικοί)].
• Με τα μέλη των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης των σχολείων Δονούσας, Κουφονησίων και Σχοινούσας [Δημοτικό και Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις κάθε νησιού (12-15 εκπαιδευτικοί)].
• Με τα μέλη των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης των σχολείων Ηρακλειάς, Αντιπάρου και Ανάφης [Δημοτικό και Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις κάθε νησιού (12-15 εκπαιδευτικοί)].
• Όσον αφορά στην ενημέρωση των μελών των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης των σχολείων της Πάρου, λόγω του μεγάλου αριθμού σχολείων (24 συνολικά σχολικές μονάδες), θα αναμένουμε να αποσαφηνιστεί το ενδεχόμενο μετακίνησης του προσωπικού για δια πραγματοποίηση δια ζώσης ενημέρωσης. Σε περίπτωση αδυναμίας μετακίνησης, θα σχεδιαστούν ανάλογες τηλεδιασκέψεις.
Ε) ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ
1. Η προώθηση συνεργασιών ανάμεσα στις σχολικές μονάδες, στις οικογένειες, σε επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς, στις υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης και σε ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με τις κατά τόπους ΕΔΕΑΥ, τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης και το οικείο ΠΕΚΕΣ και θα ξεκινήσει μέσα από τις προσεχείς ενημερωτικές συναντήσεις που προγραμματίζονται με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς.
2. Η ευαισθητοποίηση της ευρύτερης κοινότητας σε θέματα διαφορετικότητας, ψυχοκοινωνικής υγείας, επαγγελματικού προσανατολισμού και σύνδεσης της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας θα μέσα από τις ενημερωτικές συναντήσεις που προγραμματίζονται με τους γονείς και άλλους φορείς και μέσα από το ενημερωτικό υλικό που θα δημιουργηθεί και θα διανέμεται ηλεκτρονικώς ή εντύπως. Η διανομή έντυπου ενημερωτικού υλικού θα γίνει όποτε υπάρξουν διαθέσιμοι οικονομικοί πόροι.
ΣΤ. ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ
Οφείλουμε να επισημάνουμε τους περιορισμούς που εμφανίζονται κατά τη σύνταξη και υλοποίηση του αρχικού μας προγραμματισμού δράσης. Οι περιορισμοί αυτοί οφείλονται κατά κύριο λόγο στο γεγονός ότι πρόκειται για μια νέα υποστηρικτική δομή της εκπαίδευσης με πολλές αρμοδιότητες, πολλές από τις οποίες θα εφαρμοστούν για πρώτη φορά και δεν έχουν αποσαφηνιστεί πλήρως, όπως π.χ. αν το ΚΕΣΥ μπορεί να ενημερώνει ή επιμορφώνει εκπαιδευτικούς εντός εργασιακού ωραρίου ή αν προβλέπονται εκτός έδρας μετακινήσεις στο εκπαιδευτικό προσωπικό του ΚΕΣΥ για την υποστήριξη σχολείων άλλων νησιών κ.ο.κ. Άλλοι περιορισμοί τίθενται από τα εξής:
1. Το ΚΕΣΥ Νάξου δε διαθέτει διοικητικό προσωπικό για γραμματειακή υποστήριξη. Το γεγονός αυτό δυσχεραίνει το έργο του και αναπόφευκτα επιφέρει καθυστερήσεις στην υλοποίησή του.
2. Το ΚΕΣΥ Νάξου δε διαθέτει εκπαιδευτικό για τη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό, με αποτέλεσμα κάθε δράση του ΚΕΣΥ στον τομέα αυτό να είναι αδύνατη και οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να στερούνται ζωτικής σημασίας υποστήριξη – καθοδήγηση στα αντίστοιχα ζητήματα.
3. Το ΚΕΣΥ Νάξου δε διαθέτει εκπαιδευτικό προσχολικής αγωγής με ειδίκευση στην ειδική αγωγή, με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται με την αξιολόγηση των μαθητών αυτής της βαθμίδας η αντίστοιχη εκπαιδευτικός δημοτικής εκπαίδευσης και να μειώνεται ο ρυθμός του αντίστοιχου έργου.
4. Το ΚΕΣΥ Νάξου δε διαθέτει τη στοιχειώδη υλικοτεχνική υποδομή για την απρόσκοπτη άσκηση του έργου μας. Χαρακτηριστική είναι η παντελής έλλειψη υπολογιστών (υπάρχει μόνο ένας για τον Προϊστάμενο) με αποτέλεσμα η σύνταξη των αξιολογικών εκθέσεων να γίνεται στα προσωπικά λάπτοπ που μεταφέρει το εκπαιδευτικό προσωπικό καθημερινά από και προς το ΚΕΣΥ. Έχει ήδη υποβληθεί αίτημα στην Περιφέρεια Ν. Αιγαίου για χορήγηση του απαραίτητου εξοπλισμού.
5. Τέλος, απαιτείται δραστική αύξηση του αριθμού των εκπαιδευτικών που στελεχώνουν το ΚΕΣΥ Νάξου, προκειμένου αυτό να εξυπηρετήσει και τις ανάγκες της Ίου, της Σαντορίνης και της Θηρασίας. Οι ανάγκες αυτών των νησιών δε θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν στην παρούσα φάση από το ΚΕΣΥ Νάξου με το προσωπικό που διαθέτει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.