Λίγες ώρες μετά τις ανακοινώσεις του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου για το «λίφτινγκ» στο εξεταστικό, έρχονται σταδιακά στο φως οι «γκρίζες ζώνες» για το νέο σύστημα πρόσβασης καθώς και ερωτήματα σχετικά με το αδιάβλητο της διαδικασίας που θα διέπει τις εξετάσεις για το απολυτήριο, το οποίο – όπως έγινε γνωστό – θα προσμετράται για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.
Για το θέμα των ενδοσχολικών εξετάσεων που θα διενεργούνται σε τέσσερα μαθήματα εγείρονται αρκετοί προβληματισμοί από την εκπαιδευτικοί κοινότητα. Και αυτό διότι, η επιλογή των θεμάτων θα γίνεται από ομάδα εκπαιδευτικών ανά περιοχή ενώ παρά το γεγονός ότι θα ακολουθεί η διαδικασία της κλήρωσης πολλοί πιστεύουν ότι θα ασκηθούν πιέσεις στους εκπαιδευτικούς για μεροληπτικές συμπεριφορές.
Ένα άλλο ζήτημα που αφορά στη διαδικασία πρόσβασης στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, είναι ότι καταργούνται οι συντελεστές βαρύτητας στα μαθήματα τα οποία υπήρχαν όλα τα προηγούμενα χρόνια. Αυτή η παράμετρος του εξεταστικού συστήματος έδινε «προβάδισμα» σε όσους έγραφαν υψηλούς βαθμούς σε αυτά τα μαθήματα έναντι συνυποψηφίων τους και με αυτόν τον τρόπο μπορούσαν ευκολότερα να εισαχθούν σε τμήματα υψηλής ζήτησης και σε σχολές της αρεσκείας τους.
Η κατάργηση των πανελλαδικών που ευαγγελιζόταν ο υπουργός Παιδείας, πήγε… περίπατο. Ωστόσο, με την σταδιακή καθιέρωση της ελεύθερης πρόσβασης σε τμήματα χαμηλής ζήτησης (μόνο με το βαθμό απολυτηρίου) θα εμφανιστούν και πιθανώς θα διογκωθούν φαινόμενα να εισάγονται στην ανώτατη εκπαίδευση φοιτητές με βαθμούς κάτω από τη βάση ενώ ταυτόχρονα τα συγκεκριμένα άτομα τα οποία θα έχουν εισαχθεί μόνο «γράφοντας το όνομά τους» ενδεχομένως να στερήσουν θέσεις από υποψήφιους που θα έχουν δώσει τη μάχη των πανελλαδικών και οι οποίοι δεν θα εξασφάλισαν θέση στις σχολές της αρεσκείας τους.
Σε δύο φάσεις η επιλογή σχολών στο μηχανογραφικό
Σύμφωνα με τις εξαγγελίες, καθιερώνεται μηχανογραφικό δελτίο από τη Β΄ λυκείου. Με απλά λόγια, οι μαθητές της Β΄ τάξης θα συμπληρώνουν τις πρώτες δέκα σχολές προτίμησης στο μηχανογραφικό, προκειμένου το υπουργείο Παιδείας να έχει μία πρώτη εικόνα για το τη ζήτηση. Από αυτές τις επιλογές, θα προκύπτει κάθε χρόνο και η λίστα με τα τμήματα ελεύθερης πρόσβασης στα οποία θα εισάγονται τελειόφοιτοι με τον βαθμό του απολυτηρίου.
Την επόμενη χρονιά, στη Γ΄ τάξη, οι υποψήφιοι θα οριστικοποιούν τις προτιμήσεις τους στο μηχανογραφικό.
Σε κίνδυνο το αδιάβλητο ;
Βάσει των χθεσινών εξαγγελιών Γαβρόγλου, για τις ενδοσχολικές εξετάσεις που θα οδηγούν στο απολυτήριο οι οποίες θα γίνονται σε τέσσερα μαθήματα (τα ίδια στα οποία θα εξετάζονται όσοι επιλέξουν τις πανελλαδικές) προβλέπεται ότι τα θέματα θα προετοιμάζονται από ομάδα διδασκόντων όλων των σχολείων ανά ομάδα και το τελικό διαγώνισμα θα προκύπτει ύστερα από κλήρωση ομάδας θεμάτων μέσα από ένα μεγαλύτερο πλήθος ερωτημάτων.
Τα θέματα – όπως αναφέρουν τα «ΝΕΑ» – θα στέλνονται ηλεκτρονικά στους μαθητές των σχολείων της συγκεκριμένης ομάδας και η εξέταση θα είναι δίωρη. Επιτηρητές θα είναι οι καθηγητές των δημόσιων σχολείων αλλά διαφορετικής ειδικότητας από την ειδικότητα των καθηγητών του εξεταζόμενου μαθήματος. Όπως αναφέρει ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Νίκος Παπαχρήστος, «είναι βέβαιο ότι οι καθηγητές θα δεχθούν αφόρητη πίεση από τους μαθητές και τους γονείς, προκειμένου να πετύχουν υψηλή βαθμολογία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.