Ιδιαίτερο γνώρισμα των φετινών εξετάσεων αποτελεί η παρουσία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και η απουσία των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, η κατάργηση του επιστημονικού πεδίου των Παιδαγωγικών Επιστημών, αλλά και η αύξηση του αριθμού των εισακτέων.
Ο Οδικός χάρτης
Στο κείμενο που ακολουθεί παρουσιάζεται ο οδικός χάρτης που καθορίζει τις εξετάσεις: (με επιμέλεια του ΑΠΕ ΜΠΕ και τη συμβολή του εκπαιδευτικού αναλυτή Χρήστου Κάτσικα )
4.000 περισσότεροι
Σημειώνεται, ότι φέτος, ανακοινώθηκε ότι τα ΑΕΙ θα δεχθούν 74.692 εισακτέους, σχεδόν 4.000 περισσότερους από πέρυσι.
Έτσι, μαζί με τις αποδόσεις των υποψηφίων, τα παραπάνω χαρακτηριστικά των φετινών εξετάσεων, δίνουν τη δυνατότητα για να εξαχθούν συμπεράσματα για την τάση των βάσεων.
Τρεις βασικοί παράγοντες
Συνολικά, όπως τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο εκπαιδευτικός αναλυτής Χρήστος Κάτσικας, τρεις είναι οι βασικοί παράγοντες που μπορούν να δείξουν το πώς θα κινηθούν φέτος οι βάσεις: Ο βαθμός δυσκολίας, ο αριθμός των υποψηφίων και η σχέση ζήτησης – προσφοράς των θέσεων.
Ο βαθμός δυσκολίας ή ευκολίας των θεμάτων και οι επιδόσεις των υποψηφίων σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές και ιδιαίτερα σε σχέση με την τελευταία χρονιά με την οποία γίνονται οι βασικές συγκρίσεις.
Ο βαθμός ευκολίας-δυσκολίας των θεμάτων δεν μπορεί να διαφέρει σημαντικά από πέρσι. Και αυτό κυρίως διότι τα τελευταία χρόνια με τα λεγόμενα διαβαθμισμένα θέματα (απλά, εύκολα, δύσκολα, δυσκολότερα) έχει βρεθεί ένας τρόπος βαθμολογικής διασποράς και κατανομής των υποψηφίων, κοντολογίς μια «στρατηγική διαχείρισης» του μαθητικού πληθυσμού.
Ο αριθμός των υποψηφίων σε σχέση με τον αριθμό των εισακτέων, αφού, έχουμε αύξηση εισακτέων κατά 3.996 (από 70.726 το 2017 σε 74.692 φέτος), ενώ ο αριθμός των υποψηφίων δεν αναμένεται να είναι μεγαλύτερος από τον περσινό, δηλαδή περίπου 105.000.
Παράλληλα όσον αφορά στον αριθμό των τμημάτων ανά επιστημονικό πεδίο, ισχύουν τα εξής:
Oι 461 Σχολές, τα Τμήματα και οι Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Πανεπιστημίων, των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των ΤΕΙ, των ΑΣΤΕ, των Στρατιωτικών Σχολών, των Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, καθώς και της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού κατατάσσονται σε τέσσερα (4) Επιστημονικά Πεδία, που κατατάσσονται ως εξής:
135 τμήματα στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο, 247 τμήματα στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο, 133 τμήματα στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο και 172 τμήματα στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.
Η σχέση ζήτησης-προσφοράς θέσεων, δηλαδή ο αριθμός των υποψηφίων που εστιάζουν το ενδιαφέρον τους στις «σχολές κύρους» ή στις «σχολές περιορισμένης ζήτησης» και οι προσφερόμενες θέσεις στις παραπάνω σχολές.
Η αύξηση του αριθμού των θέσεων στα πανεπιστήμια πριμοδοτούν για φέτος την πτωτική πορεία των βάσεων εισαγωγής τόσο στα κεντρικά όσο και στα περιφερειακά τμήματα των Πανεπιστημίων και ιδίως σε εκείνα στα οποία έχουμε μεγαλύτερη αύξηση των θέσεων εισακτέων, όπως στα Ναυτιλιακά, Πληροφορικής, Τουριστικά, Ψυχολογίας, Γεωπονίας, Χημείας των Πανεπιστημίων», τόνισε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.