Σημαντικές διαφορές θα έχουν οι φετινές Πανελλήνιες εξετάσεις 2018, σε σχέση με αυτές των δύο προηγούμενων ετών. Η μείωση των Επιστημονικών Πεδίων σε τέσσερα και η σύσταση του νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής που εισέρχεται φέτος για πρώτη φορά στα μηχανογραφικά, σκιαγραφούν μερικές από τις μεταρρυθμιστικές «πινελιές» που θα προκαλέσουν αναπόφευκτα σημαντικές αυξομειώσεις στις βάσεις εισαγωγής.
Το News24/7 ήρθε σε επικοινωνία με τον εκπαιδευτικό αναλυτή, Γιώργο Χατζητέγα, προκειμένου να επιχειρηθεί μία πρώτη απόπειρα ανάγνωσης του φετινού «χάρτη» των βάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Το News24/7 ήρθε σε επικοινωνία με τον εκπαιδευτικό αναλυτή, Γιώργο Χατζητέγα, προκειμένου να επιχειρηθεί μία πρώτη απόπειρα ανάγνωσης του φετινού «χάρτη» των βάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Σύμφωνα με τον ίδιο, αναμένεται σημαντική άνοδος στα Παιδαγωγικά τμήματα. Και εξηγεί: «Τα Επιστημονικά Πεδία από πέντε έγιναν τέσσερα, καθώς οι Παιδαγωγικές Σχολές είναι πλέον κοινά τμήματα όλων των υπολοίπων Επιστημονικών Πεδίων.
Η εξέλιξη αυτή προδιαγράφει μια σχετική άνοδο των βάσεων σε όλα τα Παιδαγωγικά τμήματα της Δημοτικής εκπαίδευσης και Προσχολικής αγωγής ως συνέπεια της αυξημένης ζήτησης, ιδίως από τον Προσανατολισμό των Ανθρωπιστικών Σπουδών. Η κατάργηση του ανεξάρτητου Επιστημονικού Πεδίου των Παιδαγωγικών Σχολών αφαίρεσε μάλιστα από τον πίνακα των εξεταζομένων μαθημάτων τα Μαθηματικά και την Ιστορία της Γενικής Παιδείας».
Αναφορικά με τον συνολικό ανταγωνισμό για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ το 2018, ο κ. Χατζητέγας αναλύει ότι φέτος θα ηπιότερος, εξαιτίας της σημαντικής αύξησης του αριθμού των εισακτέων, περίπου της τάξεως του 5%.
«Σκληρός αναμένεται ωστόσο, ο ανταγωνισμός στο 1ο και στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο των Ανθρωπιστικών Σπουδών και των Σχολών Υγείας. Αντιθέτως, στο 2ο και στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο των Θετικών και των Οικονομικών Σπουδών υπάρχει σχεδόν Ελεύθερη Πρόσβαση, οπότε και εκεί η μάχη των υποψηφίων, θα είναι ευκολότερη».
Το Πα/μιο της Δυτικής Αττικής αλλάζει το χάρτη των Πανελληνίων
Η δημιουργία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής με την συνένωση των ΑΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, αλλάζει το χάρτη των Πανελλαδικών Εξετάσεων και δρομολογεί σημαντικές εξελίξεις στον χώρο της εγχώριας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
«Η συνένωση δύο μεγάλων Τεχνολογικών Ιδρυμάτων στην Αττική, αποτελεί εκ των πραγμάτων πρόδρομο συγχωνεύσεων και άλλων Τεχνολογικών Ιδρυμάτων, με συγγενή γεωγραφικά Πανεπιστήμια. Συζητήσεις γίνονται ήδη στο Ιόνιο, τη Θεσσαλία, την Πάτρα, τα Ιωάννινα και τη Θεσσαλονίκη. Σε μερικές ακόμα περιπτώσεις, ΑΤΕΙ ετοιμάζουν τον αυτοδύναμο μετασχηματισμό τους σε Πανεπιστήμια. Στο Νέο Μηχανογραφικό Δελτίο του 2018 εντάσσονται τα 26 νέα τμήματα του Πανεπιστημίου της Δυτικής Αττικής», προσθέτει ο κ. Χατζητέγας.
Στον πίνακα που ακολουθεί, τα τμήματα των ΤΕΙ της Αθήνας και του Πειραιά, τα οποία συγχωνεύονται σε 26 τμήματα του Νέου Πανεπιστημίου.
«Η ίδρυση του Νέου Πανεπιστημίου, δεν θα οδηγήσει σε μείωση του αριθμού των εισακτέων. Ιδιαίτερο ρόλο αναμένεται να παίξει και ο πενταπλασιασμός του ποσοστού των εισακτέων των ΕΠΑΛ. Οπότε και θα είναι αναπόφευκτη η ανοδική τάση των βάσεων στα ΑΕΙ του Λεκανοπεδίου της Αττικής, τα οποία ελκύουν την πλειονότητα των υποψηφίων. Τα 26 νέα τμήματα μοιράζονται σε μερικές περιπτώσεις, τον ίδιο τίτλο και παρεμφερή δικαιώματα, με τμήματα του ΕΜΠ και περιφερειακών Πολυτεχνικών Σχολών, δημιουργώντας ένα νέο τοπίο στη ζήτηση των σπουδών», καταλήγει ο ίδιος.
Το Νέο Λύκειο
Μια άλλη σημαντική εξέλιξη στο εξεταστικό τοπίο του 2018 είναι η θεαματική μείωση του αριθμού των εξεταζομένων μαθημάτων των Απολυτηρίων της Γ΄ Λυκείου από δεκατέσσερα σε τέσσερα.
«Η εξέλιξη αυτή κρίθηκε αναγκαία, καθώς η περσινή εμπειρία έδειξε ότι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου έφταναν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του Ιουνίου, ύστερα από έναν μαραθώνιο ανούσιων ενδοσχολικών δοκιμασιών. Η αλλαγή αυτή δίνει άλλωστε και την ευκαιρία μιας μικρής παράτασης του διδακτικού χρόνου σε όλες τις Λυκειακές τάξεις. Οι Ενδοσχολικές Εξετάσεις αναμένεται να πραγματοποιηθούν το τελευταίο δεκαήμερο του Μαΐου και οι Πανελλαδικές Δοκιμασίες το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου. Μια εξεταστική καινοτομία, η οποία φαίνεται ότι θα επικρατήσει γενικώς είναι η συνεξέταση της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Λογοτεχνίας η οποία θα ισχύσει και για τους μαθητές των ΕΠΑΛ και έχει ήδη καθιερωθεί και στο Γυμνάσιο», σημειώνει ο κ. Χατζητέγας.
«Οι μαθητές της φετινής Β΄ και Γ΄ Λυκείου γνωρίζουν σε γενικές γραμμές το Δρομολόγιο προς την ελληνική Τριτοβάθμια. Αγωνία συνέχει μόνο τους μαθητές της Α΄ Λυκείου, οι οποίοι αναμένουν την Δομή του Νέου Λυκείου και το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ. ΟΙ εισηγήσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, καθώς και πολλών εμπειρογνωμόνων βρίσκονται στο τελικό στάδιο της επεξεργασίας τους. Το Νέο Λύκειο φιλοδοξεί να εφοδιάζει τους αποφοίτους του με αξιόπιστο Ακαδημαϊκό Απολυτήριο, το οποίο μάλιστα να προσμετράται σε σημαντικό βαθμό στην διαδικασία πρόσβασης. Οι Πανελλαδικές Εξετάσει του νέου συστήματος, δεν θα διαφέρουν αισθητά από τις προηγούμενες. Ο στόχος των ιθυνόντων της Παιδείας είναι πρωτίστως να αναδιοργανώσουν την Εκπαιδευτική και Παιδαγωγική λειτουργία του Λυκείου. Η συχνά επαναλαμβανόμενη διαπίστωση του υπουργού Παιδείας ότι «η Χώρα δεν έχει Λύκειο» δρομολογεί και άλλες αλλαγές. Επί παραδείγματι, αναζητείται αποτελεσματικός τρόπος για να μην εκφυλίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία μετά τον Μάρτιο, όταν οι μαθητές της τελευταίας τάξης αξιοποιούν στο έπακρο το όριο των απουσιών. Τα Σχολεία αδειάζουν, το Λύκειο υπολειτουργεί και τα Φροντιστήρια ολοκληρώνουν την προετοιμασία με την διεξαγωγή μάλιστα πολύ σημαντικών Εξετάσεων Προσομοίωσης, οι οποίες είναι άγνωστες στην Λυκειακή βαθμίδα».
Και καταλήγει ο κ. Χατζητέγας: «Οδεύουμε σε ένα Νέο Εξεταστικό με Πανελλαδικές Απολυτήριες προσμετρήσιμες σε τέσσερα μαθήματα και σε μια σειρά τριών μαθημάτων αναλόγως του Προσανατολισμού, εκτός του Λυκείου».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.