Δ Ε Λ Τ Ι Ο
Τ Υ Π Ο Υ
« Περί
καθαρ(ι)ότητας »
. Το τελευταίο διάστημα,
κάτω από τις έντονες
αντιδράσεις και την κατακραυγή
των μόνιμων κατοίκων,
των επισκεπτών και των
επαγγελματιών του Δήμου
μας για την απαράδεκτη κατάσταση
που επικρατεί στο
τομέα καθαριότητας, παρατηρούμε
μια έντονη προσπάθεια
μετάθεσης ευθυνών στην
αντιπολίτευση με το
πέταγμα κυριολεκτικά της
μπάλας στην εξέδρα.
Ρωτάμε λοιπόν ξεκάθαρα και ζητάμε σαφείς
και συγκεκριμένες απαντήσεις :
Ρωτάμε λοιπόν :
·
Ενεργοποιήθηκε η
συγκεκριμένη εργολαβία ;
·
Αν ενεργοποιήθηκε γιατί
οι κάτοικοι , οι επισκέπτες και
οι επαγγελματίες του Δήμου δεν
είδαν τα αποτελέσματα της μέχρι σήμερα ;
·
Αν δεν ενεργοποιήθηκε ποιος
ήταν ο λόγος που
την ανέστειλε ;
Κατά
της παραπάνω εργολαβίας η
παράταξη μας είχε προσφύγει
στην αρμόδια Αποκεντρωμένη
Διοίκηση (επισυνάπτεται) πλην
όμως η προσφυγή μας ΔΕΝ έγινε
δεκτή ( επισυνάπτεται ) και άρα
η παραπάνω εργολαβία
μπορούσε να εκτελεστεί.
Οι
λόγοι για τους
οποίους προσφύγαμε είναι οι ακόλουθοι :
·
Προκηρύχτηκε εργολαβία καθαριότητας αξίας 20.000,00 ευρώ
τους « νεκρούς» χειμερινούς μήνες
του έτους όταν
αντίστοιχη εργολαβία δεν
προκηρύχθηκε όταν πραγματικά ο
Δήμος την είχε ανάγκη κατά τους θερινούς
μήνες του 2015 που ο πληθυσμός του εξαπλασιάζεται !!! Επιπλέον
εφόσον ίσχυε η
συγκεκριμένη εργολαβία, ο Δήμος
στερούνταν το δικαίωμα
νέας εργολαβίας για
την θερινή περίοδο του 2016 διότι
θα θεωρούνταν κατάτμηση
του έργου, κάτι
που σαφώς απαγορεύεται
από την ισχύουσα
νομοθεσία.
·
Δεν καθορίστηκε
ακριβώς το έργο της εργολαβίας. Δηλαδή
δεν προέκυπταν σαφώς ποιές ακριβώς
εργασίες θα εκτελούνταν
από αυτή και ποιες από
την υπάρχουσα υπηρεσία καθαριότητας του Δήμου.
·
Δεν καθορίστηκε
ακριβώς ποιες περιοχές
θα αναλάμβανε ο
εργολάβος και ποιες η Υπηρεσία καθαριότητας του Δήμου.
Τέτοιου είδους
εργολαβίες προκηρύσσει και κατοχυρώνει
ο Δήμος Νάξου
και Μ. Κ. και έχει
το θράσος να εγκαλεί
την αντιπολίτευση γιατί
αγωνίζεται για την
ανάκληση τους, υπερασπιζόμενη τα
ανταποδοτικά τέλη που με αίμα σήμερα πληρώνει
οι Δημότης.
Καθαρές
( εκεί παραπέμπει
και ο τίτλος
του παρόντος ) κουβέντες
λοιπόν κύριοι της
Δημοτικής Αρχής :
·
Έχετε
επιλέξει τη λογική
των εργολαβιών και στο
τομέα της καθαριότητας
για να παίζετε μέσω
και
αυτών το μικροπολιτικό
ρουσφετολογικό σας παιχνίδι ανεξέλεγκτων ρουσφετολογικών προσλήψεων μέσω εργολάβων .
·
Έχετε
απορρίψει την
λογική των εποχιακών
προσλήψεων εργατών καθαριότητας
- όπως σας ζητά
χρόνια τώρα
και ο σύλλογος εργαζομένων στο Δήμο - διότι αυτές
ελέγχονται από το
ΑΣΕΠ δίνοντας τη
δυνατότητα διάχυσης στην
κοινωνία των ωφελημάτων, αφού προβλέπονται
δίμηνες συμβάσεις για
τους επιλεγέντες οι
οποίοι θα ήταν
πολλοί περισσότεροι και αντικειμενικά προσληφθέντες.
·
Αγνοείτε συστηματικά τις
απόψεις και τις
διαμαρτυρίες του Συλλόγου
των υπαλλήλων του
Δήμου και ειδικά αυτών
που μοχθούν καθημερινά
στο τομέα της
καθαριότητας, για τις
ειδικότητες των εποχιακών
υπαλλήλων που θα
έπρεπε να προσλαμβάνετε, επιλέγοντας
ειδικότητες που εξυπηρετούν άλλες «ανάγκες» .
·
Αποκρύβετε το
γεγονός ότι αν
προσλαμβάνονταν διμηνήτες στο
Δήμο αντί εργολάβων
για όλα τα
έργα «καθαριότητας» και «ευπρεπισμού»
που αναθέτετε σε ετήσια
βάση, θα αυξάνονταν περίπου
κατά 50% το υπάρχον
προσωπικό καθαριότητας του
Δήμου, τουλάχιστον στους κρίσιμους
τουριστικά μήνες του
χρόνου και παράλληλα
θα δίνατε το
δικαίωμα δουλειάς σε
περισσότερους κατοίκους των
νησιών μας ( και
μάλιστα σε περιόδους τέτοιας
σημαντικής οικονομικής κρίσης
που όλο και
περισσότεροι το έχουν ανάγκη ), αντί
να ευνοείτε «ολίγους»
και «εκλεκτούς» μέσω
των «εργολάβων».
·
Αποκρύβετε το γεγονός ότι η μη
έγκαιρη κατάθεση και
ψήφιση του προϋπολογισμού, έφερε σε
τραγική κατάσταση τις υπηρεσίες
που έπρεπε να προσφέρει από
την αρχή του
έτους ο Δήμος στους πολίτες
του , κατεβάζοντας
ρολά και στην καθαριότητα όπως
και σε άλλους
σημαντικότατους τομείς της δράσης του.
·
Αποκρύβετε το
απαράδεκτο γεγονός ότι η
πολιτική σας ανάγκασε
φέτος ειδικά την
περίοδο του Πάσχα
τους κατοίκους της
Χώρας και των χωριών να πάρουν
την κατάσταση στα χέρια τους
καθαρίζοντας οι ίδιοι
το νησί αφού
Δήμος κυριολεκτικά δεν
υπήρχε .
·
Παραπληροφορείτε και
συκοφαντείτε συνειδητά
την αντιπολίτευση για να αποφύγετε
να δώσετε λόγο
στους δημότες για
τις συνειδητές επιλογές
σας, οι οποίες έχουν οδηγήσει σε
αδιέξοδο τους κατοίκους, τους επισκέπτες
και τους επαγγελματίες
του και καθιστούν
σύνηθες θέμα των
ΜΜΕ την απαράδεκτη
κατάσταση που επικρατεί
και στο τομέα
της καθαριότητας που αμαυρώνει την
εικόνα των νησιών
μας και το
αξιόλογο τουριστικό προϊόν
μας.
Δεν διοικεί κύριοι η
αντιπολίτευση τον Δήμο
Νάξου και Μ.Κ. ( Γι΄ αυτό υπάρχει
κι αυτό το
χάλι ).
Δικές σας είναι
οι αποφάσεις, δικές
σας και οι ευθύνες.
Ή όπως
θα λέγε και γνωστός επί
παντός επιστητού και καιρού
αντιδήμαρχος : «δικό
σας το μαχαίρι,
δικό σας και το πεπόνι».
Η ΠΡΟΣΦΥΓΗ
Η ΠΡΟΣΦΥΓΗ
Από το Γραφείο
Τύπου
Αθήνα 11-11-2015
Προς
1. Γενικο Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης
Αιγαίου
Ακτή
Μιαούλη 83 & Μάρκου Μπότσαρη 2-8, 18538 ΠΕΙΡΑΙΑΣ, Tηλ. 213 2026801, Fax 210 4291553
2. Υπηρεσία Επιτρόπου Ελεγκτικού Συνεδρίου Νομού
Κυκλάδων.
Πλατεία
Αγ. Νικολάου 3, Ερμούπολη Σύρου, Τ.Κ. 84 100
Ειδική διοικητική Προσφυγή
(Αρ. 227, Ν.3852/2010
– ΦΕΚ 87/Α/7-6-10)
του
Μαϊτού Νικολάου του ΙΑΚΩΒΟΥ
Δημότη & Δημοτικού Συμβούλου Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων
Κατοίκου
ΒΟΥΡΜΠΙΑΝΗΣ 27 ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Τηλ - Fax
6932 785 211
E mail
maitosnikos@yahoo.gr
Κατά
α) Της υπ’ αριθ.
282/2015 (ΑΔΑ: 6ΚΡΔΩΚΗ-ΓΡΖ) Απόφασης Δ. Σ. του Δήμου Νάξου & Μ.Κ.
Β) κάθε άλλης εκτελεστής
διοικητικής πράξης, σχετικής με τΗΝ ανωτέρω.
Περί Εμπροθέσμου
Με την παρούσα ΚΑΤΑΡΧΑΣ, ζητώ εμπρόθεσμα την ακύρωση
της 282/2015 (ΑΔΑ: 6ΚΡΔΩΚΗ-ΓΡΖ) Απόφασης Δ. Σ. του Δήμου Νάξου & Μ.Κ., διότι,
(α) ΣΤΕΡΕΙΤΑΙ ΝΟΜΙΜΗΣ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑΣ και
(β) ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΙ ΕΥΘΕΩΣ ΡΗΤΕΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ.
Η εν λόγω απόφαση έχει θέμα: «Έγκριση
για την διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού για την εκτέλεση της εργασίας
Καθαριότητα και συγκέντρωση Απορριμμάτων
νήσου Νάξου Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων», σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 61 του Ν.
3979/2011. Όπως λοιπόν, θα εξηγηθεί διεξοδικά με την παρούσα, η
προσβαλλόμενη απόφαση που αφορά την ανωτέρω μίσθωση, εκτελείται
παρανόμως, εις βάρος της χρηστής Δημοσιονομικής Διαχείρισης, της διαφάνειας και
του Δημοσίου Συμφέροντος.
Το εμπρόθεσμο για την 282/2015
προσβαλλόμενη απόφαση του Δ.Σ. του Δήμου Νάξου & Μ.Κ., τεκμαίρεται από το γεγονός ότι έλαβα πλήρη γνώση
του σώματος αυτής, μέσω του ιστότοπου της διαύγειας (ημερομηνία ανάρτησης,
στο «Πρόγραμμα Διαύγεια»: 05/11/2015).
Σε κάθε
περίπτωση, σύμφωνα με τη Νομολογία, το άρθ. 227, του Ν.3852/2010, και την ημερομηνία ανάρτησης στον
ιστότοπο της «Διαύγειας» (08/10/2015), η
προθεσμία κατά της 247/2015 προσβαλλόμενης απόφασης της Οικονομικής
Επιτροπής του Δήμου, εκπνέει την 21/11/2015, προσφεύγω δε εν προκειμένω, εντός δεκαπέντε
(15) ημερών από τις 05/11/2015 οπότε και αναρτήθηκε, αλλά και εντός 15ημέρου από
την ημερομηνία λήψης της
απόφασης ( 29/10/2015 ). Η
παρούσα προσφυγή με ημερομηνία
11/11/2015 αποστέλλεται
ταχυδρομικώς και με
την διαδικασία του
«ΣΥΣΤΗΜΕΝΟΥ» μέσω ΕΛΤΑ, αλλά
με τηλεομοιότυπο , αυθημερόν.
Ως εκ τούτου τεκμαίρεται αδιαμφισβήτητα το εμπρόθεσμο,
κατά της 282/2015 απόφασης του
Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων.
Περί
Εννομου Συμφέροντος
Όπως ήδη έχω αναφέρει, είμαι δημότης και
Δημοτικός Σύμβουλος του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων. Η προσβαλλόμενη
απόφαση αφορά τη «Έγκριση
για την διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού για την εκτέλεση της εργασίας
Καθαριότητα και συγκέντρωση Απορριμμάτων
νήσου Νάξου Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων», σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 61 του Ν.
3979/2011. Εκ της προαναφερθείσας ιδιότητας, έχω προφανές, ιδιαίτερο, άμεσο,
προσωπικό και ενεστώς έννομο συμφέρον καθ’ ότι –όπως περιγράφω
αναλυτικά κατωτέρω - με την προσβαλλόμενη απόφαση :
i.
Παραβιάζονται
κατάφορα οι διατάξεις :
Α) του
άρθρου 61 του ν.
3852/2010
ii.
Παραβιάζονται
οι Αρχές Δημοσιονομικής Διαφάνειας της λειτουργίας του Δήμου, τήρησης του
Δημοκρατικού Προγραμματισμού, κ.λπ.
iii.
Βλάπτεται
το Δημόσιο Συμφέρον
ΛΟΓΟΙ
ΑΚΥΡΟΤΗΤΑΣ
Η προσβαλλόμενη με
αριθ. 282/2015 του Δημοτικού
Συμβουλίου του Δήμου Νάξου
και Μικρών Κυκλάδων
έχει θέμα: «Έγκριση
για την διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού για την εκτέλεση της εργασίας
Καθαριότητα και συγκέντρωση Απορριμμάτων
νήσου Νάξου Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων», σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 61 του Ν.
3979/2011.
Η παραπάνω Απόφαση
είναι προδήλως παράνομη
και καταχρηστική για
τους λόγους που
εκτίθενται στη συνέχεια :
Σύμφωνα
με τις διατάξεις
του άρθρου 61
του ν 3979/2011 :
«Για την παροχή συγκεκριμένων υπηρεσιών συλλογής και μεταφοράς στερεών
αποβλήτων και ανακυκλώσιμων υλικών, καθαριότητας κοινόχρηστων χώρων και
δημοτικών κτιρίων, ακολουθείται η διαδικασία για τη σύναψη δημόσιων συμβάσεων
παροχής υπηρεσιών, που προβλέπεται στις διατάξεις του π.δ. 60/2007 (Α΄ 64), σε
συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 209 και 273 του Κ.Δ.Κ. (ν. 3463/2006).Με
αιτιολογημένη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, η οποία λαμβάνεται με την
απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών, τεκμηριώνεται
η αδυναμία εκτέλεσης συγκεκριμένων υπηρεσιών με ίδια μέσα του δήμου και
καθορίζονται, ιδίως, το αντικείμενο των παρεχόμενων υπηρεσιών, η διάρκεια και η
περιοχή, εντός της οποίας αυτές παρέχονται.»
Από
την παραπάνω
διάταξη προβλέπεται σαφώς
ότι για την
υπαγωγή σε αυτήν
σχετικής εργολαβίας, πρέπει
να τεκμηριώνονται οι
παρακάτω προϋποθέσεις :
Α) Η
αδυναμία εκτέλεσης υπηρεσιών
με ίδια μέσα του
Δήμου
Β) Η
εκτέλεση συγκεκριμένων υπηρεσιών
Γ) Η
περιοχή εντός της
οποίας αυτές παρέχονται
Η προσβαλλόμενη απόφαση
επικαλείται επιχειρήματα τα
οποία αντιβαίνουν στις
παραπάνω προϋποθέσεις του
νόμου και συγκεκριμένα :
Α)
Η αδυναμία εκτέλεσης
υπηρεσιών με ίδια μέσα
του Δήμου
Η αναφορά στον αριθμό
των υπηρετούντων υπαλλήλων
στον τομέα καθαριότητας
του Δήμου Νάξου
και ΜΚ σε
σχέση με τον
αριθμό των Δημοτικών
και Τοπικών Κοινοτήτων,
δεν αποδεικνύει επ΄ ουδενί
λόγω την αναγκαιότητα σύστασης
της συγκεκριμένης εργολαβίας
χωρίς επιπρόσθετα στατιστικά στοιχεία. Αντιθέτως
δημιουργεί εύλογα ερωτήματα
τη στιγμή που
αυτή θα εξελιχθεί
κατά τους χειμερινούς
μήνες του 2015
συνεχιζόμενη το 2016, όταν
δεν υπήρξε τέτοια
ανάγκη και δεν
συστάθηκε τέτοια εργολαβία
κατά τους θερινούς – τουριστικούς μήνες
του ιδίου έτους
όταν ο αριθμός
των κατοίκων και των
επισκεπτών του νησιού
εξα(6)πλασιάζεται και αναλογικά
εξαπλασιάζονται και οι
ανάγκες , οι
οποίες όμως καλύπτονται
με ίδια μέσα
του Δήμου.
Άλλωστε όπως προκύπτει από μια απλή περιήγηση στο πρόγραμμα
«ΔΙΑΥΓΕΙΑ» η συντριπτική πλειοψηφία
των Δήμων που
κάνουν χρήση των συγκεκριμένων
διατάξεων, επικαλούνται τις
αυξημένες ανάγκες του
τομέα καθαριότητας σε
εποχές που αυτές
βρίσκονται σε έξαρση
( θερινή - τουριστική ή
χειμερινή – τουριστική περίοδοι
) και
όχι «νεκρές» περιόδους.
Το γεγονός σύστασης
της εν λόγω
εργολαβίας δεν πέρασε
απαρατήρητο και από
τον τοπικό ηλεκτρονικό τύπο,
ο οποίος αναφέρθηκε
σκωπτικά στην τήρηση
της νομιμότητας αλλά και
την αναγκαιότητα της.
Το γεγονός ότι
κατά τους θερινούς – τουριστικούς μήνες
του ιδίου έτους,
οι ανάγκες καθαριότητας
και συγκέντρωσης απορριμμάτων
πραγματώθηκαν με ίδια
μέσα του Δήμου
, αποδεικνύει την
καταστρατήγηση των ανωτέρω
διατάξεων του άρθρου
61 ν. 3979/2011.
Β)
Η εκτέλεση συγκεκριμένων
υπηρεσιών
Ο Δήμος Νάξου
και ΜΚ λειτουργεί
δικό του τομέα
καθαριότητας και συγκέντρωσης
απορριμμάτων η οποία ,
σε περίπτωση σύστασης
της συγκεκριμένης εργολαβίας,
θα λειτουργεί παράλληλα.
Ως εκ τούτου
θα έπρεπε να
προκύπτει σαφώς από
την προσβαλλόμενη απόφαση
το είδος
των συγκεκριμένων υπηρεσιών
που θα αναλάμβανε
ο τομέας του
Δήμου και η υπό σύσταση
εργολαβία, ούτως ώστε να
υπάρχει σαφής καθορισμός
αρμοδιοτήτων και ευθύνης
και να αποκλείονται
φαινόμενα αλληλοεπικάλυψης. Άραγε
τι ακριβώς θα
ελέγξει η επιτροπή
παραλαβής της υπηρεσίας
κατά την ολοκλήρωση
της , από τη στιγμή που
δεν καθορίζονται σαφώς οι αποκλειστικές υποχρεώσεις της
εργολαβίας και δεν
υπάρχουν σαφή και
διακριτά όρια στην
δράση της σε
σχέση με την
παράλληλη δράση του
τομέα καθαριότητας του
Δήμου ;
Το γεγονός
ότι δεν καθορίζονται
σαφείς, συγκεκριμένες και
διακριτές υπηρεσίες για
την εν λόγω εργολαβία,
αποδεικνύει την καταστρατήγηση των
ανωτέρω διατάξεων του
άρθρου 61 ν.
3979/2011.
Γ) Η περιοχή
εντός της οποίας
αυτές παρέχονται
Η προσβαλλόμενη
απόφαση προβλέπει ως
περιοχή εξέλιξης της
εργολαβίας ολόκληρο το
νησί της Νάξου.
Ο
Δήμος Νάξου και
ΜΚ λειτουργεί δικό
του τομέα καθαριότητας
και συγκέντρωσης απορριμμάτων
η οποία , σε
περίπτωση σύστασης της
συγκεκριμένης εργολαβίας, θα
λειτουργεί παράλληλα. Ως εκ τούτου
θα έπρεπε να
προκύπτει σαφώς από
την προσβαλλόμενη απόφαση
η περιοχή που θα λαμβάνουν
χώρα οι συγκεκριμένες
υπηρεσίες που θα
αναλάμβανε ο τομέας
του Δήμου και η υπό
σύσταση εργολαβία, ούτως ώστε
να υπάρχει σαφής
καθορισμός αρμοδιοτήτων και
ευθύνης και να αποκλείονται φαινόμενα
αλληλοεπικάλυψης. Άραγε τι
ακριβώς θα ελέγξει
η επιτροπή παραλαβής
της υπηρεσίας κατά
την ολοκλήρωση της , από
τη στιγμή που δεν καθορίζεται σαφώς οι αποκλειστικές περιοχές υπό την
ευθύνη καθαριότητας κλπ της εργολαβίας και
δεν υπάρχουν σαφή
και διακριτά όρια
στην δράση της
σε σχέση με
την παράλληλη δράση
του τομέα καθαριότητας
του Δήμου ;
Το γεγονός
ότι δεν καθορίζονται
σαφείς, συγκεκριμένες και
διακριτές περιοχές ευθύνης για
την εν λόγω εργολαβία,
αποδεικνύει την καταστρατήγηση των
ανωτέρω διατάξεων του
άρθρου 61 ν.
3979/2011.
ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ
Αιτούμαι την ακύρωση της
προσβαλλόμενης απόφασης
του Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων καθώς και κάθε άλλης σχετικής εκτελεστής
πράξης της διοίκησης.
Με επιφύλαξη υποβολής
επιπρόσθετων λόγων ακυρότητας, πρόσθετων στοιχείων τεκμηρίωσης και παντός άλλου
νομίμου δικαιώματός μου.
Ο Προσφεύγων
Μαϊτός Νικόλαος
Συνημμένα:
1.
Η υπ΄ αριθ 282/2015
Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Νάξου και ΜΚ
2. Σχετικό δημοσίευμα του τοπικού ηλεκτρονικού τύπου www.cycladesvoice.gr/?aid=57626
Υ.Γ. Η παρούσα υποβάλλεται δια συστημένης
επιστολής μαζί με τα συνημμένα. Επιπλέον αποδέκτη (Γ.Γ./Α.Δ.Αι.) αποστέλλεται
και μέσω fax στο 210
4291553 .
Η ΑΠΟΡΡΙΨΗ
Α Π Ο Φ Α Σ Η
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΙΓΑΙΟΥ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
των άρθρων 227 και 238 του ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87/τ.Α’) «Νέα αρχιτεκτονική της
Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης», όπως
ισχύουν
του άρθρου 56 του Ν. 4257/2014 (ΦΕΚ 93/τ.Α΄) «Επείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας
Υπουργείου Εσωτερικών»
του άρθρου 28 παρ.1 του Ν. 4325/2015 (ΦΕΚ 47/τ.Α΄) «Εκδημοκρατισμός της Διοίκησης-
Καταπολέμηση γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση. Αποκατάσταση αδικιών
και άλλες διατάξεις»
του άρθρου 24 του Π.Δ. 143/2010 ΦΕΚ 236/τ.Α’) «Οργανισμός Αποκεντρωμένης Διοίκησης
Αιγαίου».
2. Τις αριθ. πρωτ. 7709/06.09.2011 και οικ. 89267/15.12.2015 αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα
Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου.
3. Την υπ’ αριθμ. 282/2015 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Νάξου & Μικρών
Κυκλάδων με θέμα «Έγκριση για την διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού για την εκτέλεση της
εργασίας Καθαριότητα και συγκέντρωση απορριμμάτων νήσου Νάξου Δήμου Νάξου και Μικρών
2
Κυκλάδων».
4. Την από 11/11/2015 ειδική διοικητική προσφυγή του Νικολάου Μαϊτού, δημότη και δημοτικού
συμβούλου Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων κατά της αριθμ. 282/2015 απόφασης του
Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.
5. Το αριθμ. πρωτ. 80649/17-11-2015 έγγραφό μας με το οποίο ζητήθηκαν οι απόψεις του Δήμου
Νάξου και Μικρών Κυκλάδων επί των διαλαμβανομένων στην προσφυγή.
6. Το αριθμ. πρωτ. 24407/10-12-2015 έγγραφο του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.
7. Τον φάκελο της υπόθεσης.
Επειδή, σύμφωνα με τα άρθρα 227 και 238 του ν. 3852/2010 οποιοσδήποτε έχει έννομο
συμφέρον μπορεί να προσφύγει στο Γενικό Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και
να προσβάλει τις αποφάσεις των συλλογικών ή μονομελών οργάνων των Δήμων για λόγους
νομιμότητας, εντός δεκαπέντε (15) ημερών από τη δημοσίευση της απόφασης ή την ανάρτησή της
στο διαδίκτυο ή από την κοινοποίησή της ή αφότου έλαβε γνώση αυτής.
Επειδή σε περίπτωση υποβολής προσφυγής ο έλεγχος του Γενικού Γραμματέα της οικείας
Αποκεντρωμένης Διοίκησης αφορά καταρχήν στο παραδεκτό αυτής και εν συνεχεία στο βάσιμο
αυτής. Εφόσον δε κριθεί ότι η προσφυγή έχει ασκηθεί παραδεκτά, τότε ελέγχεται το βάσιμο αυτής,
διαφορετικά απορρίπτεται ως απαράδεκτη.
Επειδή προϋποθέσεις του παραδεκτού της προσφυγής είναι: α)Το έννομο συμφέρον του
προσφεύγοντος, β) η προθεσμία και γ) η φύση της προσβαλλόμενης απόφασης.
Επειδή η προσβαλλόμενη αριθμ.282/2015 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, αναρτήθηκε
στο Διαύγεια την 5/11/2015 λαμβάνοντας ΑΔΑ:6ΚΡΔΩΚΗ-ΓΡΖ.
Επειδή η κρινόμενη προσφυγή, έχει ασκηθεί εμπροθέσμως, δηλαδή εντός της υπό του νόμου
τασσομένης 15νθήμερης προθεσμίας.
Επειδή σύμφωνα με νεότερη νομολογία του ΣτΕ (ΣτΕ 60/2010, 2081/2009) έχει κριθεί ότι ο
δημοτικός σύμβουλος, έχει έννομο συμφέρον ως εκ της ιδιότητάς του αυτής, για την άσκηση της
ειδικής διοικητικής προσφυγής των άρθρων 227 του Ν. 3852/2010 και 151 του Ν. 3463/2006,
εφόσον δεν έχει συμπράξει στην έκδοση της προσβαλλόμενης απόφασης. Τούτο διότι οι δημοτικοί
σύμβουλοι είναι εκπρόσωποι της τοπικής κοινωνίας και μεριμνούν στο πλαίσιο της άσκησης των
καθηκόντων τους για την τήρηση της νομιμότητας, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 135 περ. α΄
και γ΄ του Ν. 3463/2006.
Επειδή με την αριθμ. 282/2015 απόφαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Νάξου και
Μικρών Κυκλάδων εγκρίθηκε η διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού για την εκτέλεση της εργασίας
Καθαριότητα και συγκέντρωση απορριμμάτων νήσου Νάξου Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.
Επειδή και αν ακόμα θεωρηθεί ότι η αριθ. 282/2015 απόφαση του δημοτικού συμβουλίου του
3
Δήμου Νάξου & Μ.Κ. είναι διαπιστωτική, δεν στερείται του χαρακτηριστικού της εκτελεστότητας (ΣΕ
1812, 3160/1983, 3189/1987) (Σπηλιωτόπουλος, 2011, σελ. 121).
Επειδή, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρ. 17 παρ. 1 του Ν. 2690/1999 όπως έχει
τροποποιηθεί και ισχύει όλες (επωφελείς ή δυσμενείς) οι διοικητικές πράξεις πρέπει να έχουν
αιτιολογία.
Επειδή κατά πάγια αρχή του διοικητικού δικαίου αιτιολογία γενικά είναι η αναφορά των
κανόνων δικαίου που ρυθμίζουν την έκδοση της διοικητικής πράξης και της ερμηνείας τους, της
διαπίστωσης ότι συντρέχουν οι πραγματικές και νομικές καταστάσεις ενόψει των οποίων
επιβάλλεται ή επιτρέπεται η έκδοση της πράξης κατ’ εφαρμογή των κανόνων αυτών, τη διαπίστωση
της συνδρομής και την εκτίμηση των σχετικών πραγματικών περιστατικών, καθώς και των σκέψεων
του διοικητικού οργάνου που οδήγησαν στην έκδοση ή την παράλειψη της έκδοσης της διοικητικής
πράξης.
Επειδή η αιτιολογία είναι νόμιμη όταν έχει τα εξής χαρακτηριστικά: α) Να είναι ειδική και όχι
γενική και αόριστη β) Να είναι πλήρης ή επαρκής δηλαδή να περιέχει σαφώς όλα τα ουσιώδη
συγκεκριμένα περιστατικά, κατά τρόπο ο οποίος δεν αφήνει κενά ή αμφιβολίες για την ορθότητα της
κρίσης του διοικητικού οργάνου και γ) Να ανταποκρίνεται στα στοιχεία του φακέλου.
Επειδή όταν η αιτιολογία επιβάλλεται από τις σχετικές με την έκδοση της πράξης ειδικές
διατάξεις, πρέπει να υπάρχει, έστω και συνοπτικά, στο σώμα της πράξης, δηλαδή να περιέχεται στο
έγγραφο, στο οποίο διατυπώνεται η πράξη. Στην περίπτωση που η αιτιολογία δεν επιβάλλεται από
τις διατάξεις, δεν είναι ανάγκη να περιέχεται στο σώμα της πράξης, αλλά μπορεί να προκύπτει από
το φάκελο.
Επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρ. 61 του Ν. 3979/2011 «Για την παροχή
συγκεκριμένων υπηρεσιών συλλογής και μεταφοράς στερεών αποβλήτων και ανακυκλώσιμων
υλικών, καθαριότητας κοινόχρηστων χώρων και δημοτικών κτιρίων, ακολουθείται η διαδικασία για
τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών, που προβλέπεται στις διατάξεις του π.δ.
60/2007 (Α΄64), σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 209 και 273 του Κ.Δ.Κ. (ν. 3463/2006).
Με αιτιολογημένη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, η οποία λαμβάνεται με την απόλυτη
πλειοψηφία του συνόλου των μελών, τεκμηριώνεται η αδυναμία εκτέλεσης συγκεκριμένων
υπηρεσιών με ίδια μέσα του δήμου και καθορίζονται, ιδίως, το αντικείμενο των παρεχόμενων
υπηρεσιών, η διάρκεια και η περιοχή, εντός της οποίας αυτές παρέχονται.»
Επειδή με τη διάταξη του άρθρ. 61 του Ν. 3979/2011 προσδιορίζεται πλέον παγίως ο τρόπος
και οι προϋποθέσεις με τις οποίες οι δημοτικές αρχές μπορούν συμπληρωματικά να κάνουν χρήση
του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών με
τρίτους στον τομέα της καθαριότητας των δημοτικών χώρων, ανάλογα με τις ανάγκες που
προκύπτουν κάθε φορά και οφείλονται στις τοπικές συνθήκες (ορεινότητα, νησιωτικότητα,
4
απομακρυσμένοι οικισμοί, πολλοί και διάσπαρτοι στην περιφέρεια του δήμου δημοτικοί χώροι και
κτίρια κ.ο.κ.), προκειμένου να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά και άποψη οικονομίας κλίμακας, με
σεβασμό πάντα στο περιβάλλον, συγκεκριμένες περιπτώσεις, που λόγω των ειδικών συνθηκών, δεν
είναι δυνατή η εφαρμογή καθιερωμένων μεθόδων καθώς και χρήση του προσωπικού που οι δήμοι
έχουν στη διάθεσή τους. Ενόψει δε της ιδιαίτερης σημασίας των συμβάσεων αυτών απαιτείται τόσο
η εξειδίκευση των όρων τους όσο και η έγκρισή τους από την πλειοψηφία του συνολικού αριθμού
των μελών του δημοτικού συμβουλίου, ώστε να διασφαλίζεται η αρχή της διαφάνειας, και ο έλεγχος
εφαρμογής της διάταξης αυτής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ως άνω διάταξη, για την ανάθεση
πάσης φύσεως υπηρεσιών καθαριότητας κοινοχρήστων χώρων σε ιδιώτη απαιτείται αιτιολογημένη
απόφαση του οικείου δημοτικού συμβουλίου λαμβανομένη με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου
των μελών του, με την οποία να τεκμηριώνεται ειδικότερα η αδυναμία εκτέλεσης των συγκεκριμένων
υπηρεσιών με ίδια μέσα και να προσδιορίζεται, μεταξύ άλλων, το αντικείμενο των παρεχομένων
υπηρεσιών, καθώς και η διάρκεια και η περιοχή, εντός της οποία αυτές παρέχονται (αποφ. VI Tμ.
Ελ. Συν. 800, 1140/2012, 2754/2011, πράξεις VII Τμ. 73/2012, Κλιμ. στο VII Τμ. 91, 244/2012,
335/2013).
Επειδή με την αριθ. 282/2015 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Νάξου & Μικρών
Κυκλάδων, που ελήφθη με την απόλυτη πλειοψηφία του συνολικού αριθμού των μελών του
Δημοτικού Συμβουλίου, διαπιστώθηκε η αδυναμία εκτέλεσης των υπηρεσιών καθαριότητας και
συγκέντρωσης απορριμμάτων στη νήσο Νάξου, με ίδια μέσα του Δήμου, για τους λόγους που
αναλυτικά αναφέρονται στην υπ’ αριθ. πρωτ. 21781/22-10-2015 εισήγηση της Δ/νσης Τεχνικών
Υπηρεσιών του Δήμου που καταχωρήθηκε στο ιστορικό της ως άνω απόφασης και ενέκρινε τη
διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού για την ανάθεση υπηρεσιών καθαριότητας και συγκέντρωσης
απορριμμάτων στη νήσο Νάξου που θα περιλαμβάνει την μεταφορά στερεών αποβλήτων και
ανακυκλώσιμων υλικών καθώς και την καθαριότητα κοινοχρήστων χώρων και δημοτικών κτιρίων.
Επειδή ο προϋπολογισμός για την ως άνω εργασία ανέρχεται στο ποσό των 20.000 €
συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, η δε σύμβαση θα είναι διάρκειας πέντε (5) μηνών, θα αφορά μόνο τη
γεωγραφική έκταση της νήσου Νάξου και θα έχει ως αντικείμενο την καθαριότητα και συγκέντρωση
απορριμμάτων.
Επειδή με την αριθ. πρωτ. 21781/22-10-2015 εισήγηση της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών του
Δήμου Νάξου & Μ.Κ., η οποία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της προσβαλλόμενης αριθ. 282/2015
απόφασης του Δήμου Νάξου & Μ.Κ., το κείμενο δε αυτό περιλαμβάνεται αυτούσιο στο σώμα της
υπό εξέτασης πράξης, τεκμηριώνεται με σαφήνεια η αδυναμία εκτέλεσης των συγκεκριμένων
υπηρεσιών καθαριότητας με ίδια μέσα του Δήμου, καθορίζεται το αντικείμενο των παρεχόμενων
υπηρεσιών, η διάρκεια καθώς και η περιοχή εντός της οποίας αυτές θα παρέχονται.
Επειδή από τα παραπάνω προκύπτει ότι η προσβαλλόμενη αριθ. 282/2015 απόφαση του
5
Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Νάξου & Μ.Κ. έχει αιτιολογία ειδική, επαρκή και σαφή, αυτή μάλιστα
προκύπτει τόσο από το σώμα της απόφασης όσο και από τα στοιχεία του φακέλου της υπόθεσης.
Επειδή η αριθ. 282/2015 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Νάξου & Μ.Κ. εκδόθηκε
νομότυπα και σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρ. 61 του Ν. 3979/2011.
Επειδή λοιποί λόγοι που προβάλλονται με την παρούσα προσφυγή συνιστούν ζητήματα που
ανάγονται σε λόγους σκοπιμότητας και συνεπώς εκφεύγουν της αρμοδιότητας του Γενικού
Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, ο οποίος μπορεί να προβεί μόνο σε έλεγχο
νομιμότητας της προσβαλλόμενης πράξης και όχι σκοπιμότητας.
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
Απορρίπτουμε την από 11/11/2015 προσφυγή του Νικολάου Μαϊτού, δημότη και δημοτικού
συμβούλου Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων κατά της αριθμ. 282/2015 απόφασης του
Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για τους λόγους που αναφέρονται
στο ανωτέρω σκεπτικό.
Κατά της εν λόγω απόφασης υπάρχει η δυνατότητα προσφυγής ενώπιον της Ειδικής
Επιτροπής του άρθρου 152 του Ν.3463/2006 εντός (1) μηνός από την έκδοση της απόφασης ή την
κοινοποίησή της ή αφότου έλαβε γνώση αυτής ο ενδιαφερόμενος, η οποία κατατίθεται στη
γραμματεία της ανωτέρω Ειδικής Επιτροπής που εδρεύει στην Ερμούπολη Σύρου (Επτανήσου 35).
ΠΡΟΣ
- κ. Νικόλαο Μαϊτό
Βουρμπιανης 27,
Περιστέρι Αττικής
ΚΟΙΝ/ΣΗ
-Δήμο Νάξου & Μικρών Κυκλάδων
Ο ΑΣΚΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ
ΔΡ ΝΙΚΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.