"Ρωμιοί αρχιτέκτονες της Πόλης" του Γρηγόρη Οικονομίδη
Το ντοκιμαντέρ έχει αντικείμενο την ανάδειξη της συνεισφοράς των ρωμιών αρχιτεκτόνων στη διαμόρφωση του αστικού τοπίου της Κωνσταντινούπολης κατά το 19ο αιώνα και μέχρι τα μέσα του 20ού. Παρά το ότι η επαγγελματική τους δράση ήταν άγνωστη στη σημερινή Τουρκία, έχουν αφήσει έντονο το στίγμα τους στο δομημένο περιβάλλον, εισάγοντας νέους αρχιτεκτονικούς ρυθμούς και μορφολογικά πρότυπα, συμβάλλοντας έτσι καθοριστικά στον εξευρωπαϊσμό της Πόλης.
Πρόκειται για κτίρια διαφορετικών χρήσεων όπως πολυκατοικίες, επαύλεις, καταστήματα, σχολεία, εκκλησίες, αθλητικοί σύλλογοι, τράπεζες, ξενοδοχεία. Καταγράφονται περί τα 40 από τα σημαντικότερα κτίρια που ήταν δυνατόν να ταυτοποιηθούν ως έργα των Ρωμιών αρχιτεκτόνων.
Εξέχοντες ιστορικοί, αρχιτέκτονες, ερευνητές και ακαδημαϊκοί από την Ελλάδα και την Πόλη, φωτίζουν το έργο δεκάδων ρωμιών αρχιτεκτόνων που έδρασαν στην Πόλη, στα προάστια και στα Πριγκηπόννησα.
Ταυτόχρονα, παρουσιάζεται σημαντικό ιστορικό αρχειακό υλικό, όπως φωτογραφίες της εποχής, προσωπογραφίες και κατάλογοι αρχιτεκτόνων, έγγραφα και σχέδια/
"Ο ασκός του Αιόλου"του Νασίμ Αλάτρας
Η παρουσία πολυάριθμων ανεμογεννητριών που φυτεύονται αλόγιστα στο όνομα της «πράσινης ενέργειας» σε ανεκτίμητες περιοχές της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας αποτέλεσε το έναυσμα για μια έρευνα που κράτησε σχεδόν 2,5 χρόνια.
Ο κύριος στόχος του ντοκιμαντέρ είναι να φέρει στην επιφάνεια τις πραγματικές περιβαλλοντικές, οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες της εφαρμογής αυτής της πολιτικής και τις «παρενέργειες» τον αποκαλούμενων «στρατηγικών επενδύσεων» που επιδοτούνται αδρά. Ο Ασκός του Αιόλου εστιάζει στους αγώνες που κάνουν οι τοπικές κοινωνίες για να αποτρέψουν τη μετατροπή του οικοσυστήματος που τις περιβάλει σε βιομηχανικές περιοχές και ερευνά τις διαδρομές του χρήματος από τα πολιτικά γραφεία μέχρι τις κορυφές των βουνών.
....σε ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν σύντομα..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.