Διαφωνία για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και των άλλων λιμανιών με τον τρόπο που προτείνει το ΤΑΙΠΕΔ εκφράζει το ΠΑΣΟΚ, υποστηρίζοντας ότι θα έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ιδιωτικό μονοπώλιο. Προκρίνει, δε, την αξιοποίηση μέσω παραχωρήσεων σε πολλούς επενδυτές, μέθοδος που είναι συμβατή και με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο Τομέας Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΠΑΣΟΚ αναφέρεται σχετικά:
«H θέση του ΠΑΣΟΚ για την αξιοποίηση των λιμένων όπως αυτή έχει συμπεριληφθεί τόσο στους νόμους δημοσιονομικής σταθερότητας, όσο και στο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ αλλά και στην προγραμματική συμφωνία στήριξης της κυβέρνησης και έχει αποτυπωθεί από τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Ευ. Βενιζέλο είναι ότι 'τα λιμάνια είναι μηχανές ανάπτυξης για το μέλλον του τόπου και τα διευρωπαϊκά δίκτυα και δεν είναι αποδεκτή η υποκατάσταση του κρατικού μονοπωλίου από ιδιωτικά μονοπώλια'».
Το ΠΑΣΟΚ παραθέτει, εξάλλου, απόσπασμα από την τοποθέτηση του εισηγητή του κόμματος Φίλιππου Σαχινίδη στη συζήτηση στη Βουλή, την Τετάρτη, ο οποίος ανέφερε, μεταξύ άλλων: «Από τη διεθνή εμπειρία γνωρίζουμε ότι προϋπόθεση για να προχωρήσουμε σε αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος από το κράτος προς κάποιον ιδιώτη σε μονοπωλιακές ή ολιγοπωλιακές συνθήκες είναι η ύπαρξη Ρυθμιστικής Αρχής».
Διερωτήθηκε δε «πώς η κυβέρνηση αναλαμβάνει την πρωτοβουλία να προχωρήσει η διάθεση από το ΤΑΙΠΕΔ πακέτου μετοχών άνω του 50%, χωρίς, όμως να έχει προχωρήσει στην εφαρμογή της πρόβλεψης του ν. 4150, με τον οποίο προβλέπεται η δημιουργία Ρυθμιστικής Αρχής;». «Θεωρώ, ότι αυτό το κενό μπορεί να δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα και νόθευση του ανταγωνισμού» επισήμανε ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ και σημείωσε:
«Όταν κατατέθηκε ο ν.3845/2010 από τον υπουργό Οικονομικών τον κ. Παπακωνσταντίνου, επροτείνετο τότε η πώληση του 23,1% των μετοχών. Αργότερα, με τον ν.4093/2012 που κατατέθηκε από τον υπουργό Οικονομικών, τον κ. Στουρνάρα, προβλέπονταν ιδιωτικοποιήσεις κυρίως μέσω παραχωρήσεων με στόχο την αξιοποίηση των λιμένων. Σήμερα, προχωρούμε στην επιλογή της πρότασης για τη διάθεση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών. Θα μπορούσατε να μας εξηγήσετε τη διαδρομή; Πώς ξεκινήσαμε από το 23,1%, μετά πήγαμε σε παραχωρήσεις και καταλήγουμε στην επιλογή την οποία έχουμε σήμερα».
Στην ίδια συζήτηση, ο βουλευτής Γιάννης Κουτσούκος ανέφερε ότι «τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τον ανταγωνισμό και πώς θα τα κρίνει Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι ακόμα αδιευκρίνιστα» ενώ «το επόμενο σημείο στο οποίο είμαστε στον αέρα είναι σε σχέση με το μέλλον των επενδύσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη στο Λιμάνι με κοινοτικούς πόρους, το οποίο είναι αβέβαιο πώς θα συνεχιστεί και αν θα μπλέξουν στις διαδικασίες περί των κρατικών ενισχύσεων».
Στη ανακοίνωσή του, το ΠΑΣΟΚ καταλήγει: «Ως ΠΑΣΟΚ είμαστε υπέρ της αξιοποίησης της περιουσίας των λιμανιών, με διαδικασίες όμως που είναι συμβατές με τις αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ευρωπαϊκού κεκτημένου σε θέματα ανταγωνισμού, διαφάνειας, αποτελεσματικότητας, εργασιακών σχέσεων και προστασίας του περιβάλλοντος».
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο Τομέας Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΠΑΣΟΚ αναφέρεται σχετικά:
«H θέση του ΠΑΣΟΚ για την αξιοποίηση των λιμένων όπως αυτή έχει συμπεριληφθεί τόσο στους νόμους δημοσιονομικής σταθερότητας, όσο και στο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ αλλά και στην προγραμματική συμφωνία στήριξης της κυβέρνησης και έχει αποτυπωθεί από τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Ευ. Βενιζέλο είναι ότι 'τα λιμάνια είναι μηχανές ανάπτυξης για το μέλλον του τόπου και τα διευρωπαϊκά δίκτυα και δεν είναι αποδεκτή η υποκατάσταση του κρατικού μονοπωλίου από ιδιωτικά μονοπώλια'».
Το ΠΑΣΟΚ παραθέτει, εξάλλου, απόσπασμα από την τοποθέτηση του εισηγητή του κόμματος Φίλιππου Σαχινίδη στη συζήτηση στη Βουλή, την Τετάρτη, ο οποίος ανέφερε, μεταξύ άλλων: «Από τη διεθνή εμπειρία γνωρίζουμε ότι προϋπόθεση για να προχωρήσουμε σε αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος από το κράτος προς κάποιον ιδιώτη σε μονοπωλιακές ή ολιγοπωλιακές συνθήκες είναι η ύπαρξη Ρυθμιστικής Αρχής».
Διερωτήθηκε δε «πώς η κυβέρνηση αναλαμβάνει την πρωτοβουλία να προχωρήσει η διάθεση από το ΤΑΙΠΕΔ πακέτου μετοχών άνω του 50%, χωρίς, όμως να έχει προχωρήσει στην εφαρμογή της πρόβλεψης του ν. 4150, με τον οποίο προβλέπεται η δημιουργία Ρυθμιστικής Αρχής;». «Θεωρώ, ότι αυτό το κενό μπορεί να δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα και νόθευση του ανταγωνισμού» επισήμανε ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ και σημείωσε:
«Όταν κατατέθηκε ο ν.3845/2010 από τον υπουργό Οικονομικών τον κ. Παπακωνσταντίνου, επροτείνετο τότε η πώληση του 23,1% των μετοχών. Αργότερα, με τον ν.4093/2012 που κατατέθηκε από τον υπουργό Οικονομικών, τον κ. Στουρνάρα, προβλέπονταν ιδιωτικοποιήσεις κυρίως μέσω παραχωρήσεων με στόχο την αξιοποίηση των λιμένων. Σήμερα, προχωρούμε στην επιλογή της πρότασης για τη διάθεση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών. Θα μπορούσατε να μας εξηγήσετε τη διαδρομή; Πώς ξεκινήσαμε από το 23,1%, μετά πήγαμε σε παραχωρήσεις και καταλήγουμε στην επιλογή την οποία έχουμε σήμερα».
Στην ίδια συζήτηση, ο βουλευτής Γιάννης Κουτσούκος ανέφερε ότι «τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τον ανταγωνισμό και πώς θα τα κρίνει Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι ακόμα αδιευκρίνιστα» ενώ «το επόμενο σημείο στο οποίο είμαστε στον αέρα είναι σε σχέση με το μέλλον των επενδύσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη στο Λιμάνι με κοινοτικούς πόρους, το οποίο είναι αβέβαιο πώς θα συνεχιστεί και αν θα μπλέξουν στις διαδικασίες περί των κρατικών ενισχύσεων».
Στη ανακοίνωσή του, το ΠΑΣΟΚ καταλήγει: «Ως ΠΑΣΟΚ είμαστε υπέρ της αξιοποίησης της περιουσίας των λιμανιών, με διαδικασίες όμως που είναι συμβατές με τις αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ευρωπαϊκού κεκτημένου σε θέματα ανταγωνισμού, διαφάνειας, αποτελεσματικότητας, εργασιακών σχέσεων και προστασίας του περιβάλλοντος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.