Αναλυτικά, η σχετική περιγραφή που κάνει για το θέμα ο ίδιος ο κ. Νικόλας Βασιλάκης:
"Η κρίση θεσμών είναι η κύρια αιτία των οικονομικών και όχι μόνο, προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Χώρα μας και η κάθε Ελληνική οικογένεια. Η κρίση αυτή δεν αφορά τη κεντρική μόνο διοίκηση αλλά και την περιφερειακή, κυρίως δε τη τοπική αυτοδιοίκηση. Τέτοια περίπτωση είναι και η παρακάτω, που δείχνει το τρόπο με τον οποίο η δημοτική αρχή αντιμετωπίζει τη λειτουργία των θεσμών.
Τα τελευταία 5-6 χρόνια, σαν δημοτικός σύμβουλος, αλλά και σαν δημότης της Δρυμαλίας είχα δημοσιεύσει κείμενα μου με τα οποία ασκούσα κριτική και κατήγγειλα αδιαφανείς και μη σύννομες ενέργειες της τότε δημοτικής αρχής γύρω από την εκτέλεση έργων, προμηθειών και λοιπών δράσεων. Σε καμιά περίπτωση δεν ήθελα να προσφύγω στις δικαστικές αρχές για τη διερεύνηση των θεμάτων αυτών, επειδή πίστευα ότι αυτά πρέπει να επιλύονται στα πλαίσια των διοικητικών αρχών.
Τον Ιούνιο του 2011 η νέα δημοτική αρχή ψήφισε τον προϋπολογισμό του έτους, στον οποίο έπρεπε να είχαν εγγραφεί και τα υπόλοιπα ποσά της ΣΑΤΑ των χωριών του πρ. δήμου Δρυμαλίας για έργα που δεν είχαν εκτελεσθεί.
Η αιτιολόγηση της μη επιστροφής εκατοντάδων χιλιάδων ΕΥΡΩ που ανήκαν στο δήμο Δρυμαλίας ήταν ότι υπήρχαν περισσότερες οφειλές στα χωριά αυτά, από τα υπόλοιπα ποσά της ΣΑΤΑ που δεν είχαν απορροφηθεί.
Επειδή παρακολουθούσα συστηματικά τα έργα και τις δαπάνες που γινόντουσαν στο Φιλώτι την περίοδο 2007-2010 υπολόγισα ότι το υπόλοιπο της ΣΑΤΑ για το Φιλώτι έπρεπε να είναι περίπου 400.000 € . Τον Ιούνιο του 2011 ο πρ. δήμαρχος Δρυμαλίας Γιάννης Μπαρδάνης δημοσίευσε στην εφημερίδα «Τ’ ΑΠΕΡΑΘΟΥ» τα αναλυτικά οικονομικά στοιχεία για τ’ Απεράθου της περιόδου 2007–2010.
Τότε ζήτησα να ενημερωθώ έστω και προφορικά για τα αντίστοιχα οικονομικά στοιχεία του Φιλωτιού. Δεν έγινε κατορθωτό να ενημερωθώ και έτσι στις 3-8-2011 κατέθεσα αίτηση στο Δήμο Νάξου και Μ.Κ., διά της δημοτικής Κοινότητας Φιλωτίου.
Πέρασαν 5 μήνες χωρίς να λάβω απάντηση και στις 9-1-2012 κατέθεσα αναφορά – καταγγελία στο Συνήγορο του Πολίτη, η οποία έλαβε αρ. πρωτ. 656.
Από το Συνήγορο του Πολίτη και το Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου στάλησαν διαδοχικά εννέα έγγραφα προς το δήμο για να ανταποκριθεί στο νόμιμο αίτημα μου, χωρίς μέχρι σήμερα να μου έχουν δοθεί τα αντίστοιχα οικονομικά στοιχεία έργων που είχαν δοθεί για τ’ Απεράθου 18 μήνες πριν.
Στο τελευταίο έγγραφο προς τον δήμαρχο, ο Συνήγορος του Πολίτη μεταξύ άλλων επισημαίνει ότι η συνεργασία με το Συν. του Πολ. προβλέπεται ρητώς από το οικείο νομικό πλαίσιο, που ειδικότερα ορίζει ότι άρνηση λειτουργού ή υπαλλήλου ή μέλους της διοίκησης να συνεργαστεί μαζί του κατά τη διεξαγωγή της έρευνας συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα παράβασης καθήκοντος, για δε τα μέλη της διοίκησης λόγο αντικατάστασης τους.
Καλό το νομικό πλαίσιο, αλλά ποιος να σεβαστεί τους θεσμούς, όταν γνωρίζει ότι ουσιαστικά κανένας δεν θα τον ελέγξει για την μη τήρηση των νόμων.
Η Γενική Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, στην οποία έχει κοινοποιηθεί το έγγραφο του Συν του Πολ. και με το οποίο παρακαλείται για τις δικές της ενέργειες ελέγχου της δημοτικής αρχής, σε ποιες ενέργειες έχει προβεί μετά τις 17 Οκτωβρίου 2012 που έληξε η προθεσμία συμμόρφωσης του δήμου στο αίτημα μου, δηλαδή στο νόμιμο αίτημα ενός πολίτη.
Μετά από τα παραπάνω προσέφυγα και πάλι στις 21-11-2012 στο Συνήγορο του Πολίτη, όπου μεταξύ των άλλων κλείνω την αναφορά μου λέγοντας.
Η άρνηση της δημοτικής αρχής να ανταποκριθεί στο αίτημα μου παραβιάζει τα δικαιώματα μου ως πολίτη και δημότη του Δήμου αυτού και υποδηλώνει, όπως αρχικά είχα αναφέρει, σκοπιμότητα απόκρυψης παράνομων περί τη διαχείριση των κοινών στοιχείων
Επισυνάπτω τη σχετική αλληλογραφία για τεκμηρίωση των όσων αναφέρω. Πιστεύω ότι η στάση του σημερινού δημάρχου δεν είναι δική του επιλογή. Σίγουρα όμως έχει την κύρια ευθύνη, άσχετα με το ποιοι ή μάλλον ποιος συνεργάτης του κρύβεται πίσω από την απαράδεκτη αυτή θεσμική εκτροπή".
Νικόλας Βασιλάκης
πρ. δήμαρχος Δρυμαλίας
"Η κρίση θεσμών είναι η κύρια αιτία των οικονομικών και όχι μόνο, προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Χώρα μας και η κάθε Ελληνική οικογένεια. Η κρίση αυτή δεν αφορά τη κεντρική μόνο διοίκηση αλλά και την περιφερειακή, κυρίως δε τη τοπική αυτοδιοίκηση. Τέτοια περίπτωση είναι και η παρακάτω, που δείχνει το τρόπο με τον οποίο η δημοτική αρχή αντιμετωπίζει τη λειτουργία των θεσμών.
Τα τελευταία 5-6 χρόνια, σαν δημοτικός σύμβουλος, αλλά και σαν δημότης της Δρυμαλίας είχα δημοσιεύσει κείμενα μου με τα οποία ασκούσα κριτική και κατήγγειλα αδιαφανείς και μη σύννομες ενέργειες της τότε δημοτικής αρχής γύρω από την εκτέλεση έργων, προμηθειών και λοιπών δράσεων. Σε καμιά περίπτωση δεν ήθελα να προσφύγω στις δικαστικές αρχές για τη διερεύνηση των θεμάτων αυτών, επειδή πίστευα ότι αυτά πρέπει να επιλύονται στα πλαίσια των διοικητικών αρχών.
Τον Ιούνιο του 2011 η νέα δημοτική αρχή ψήφισε τον προϋπολογισμό του έτους, στον οποίο έπρεπε να είχαν εγγραφεί και τα υπόλοιπα ποσά της ΣΑΤΑ των χωριών του πρ. δήμου Δρυμαλίας για έργα που δεν είχαν εκτελεσθεί.
Η αιτιολόγηση της μη επιστροφής εκατοντάδων χιλιάδων ΕΥΡΩ που ανήκαν στο δήμο Δρυμαλίας ήταν ότι υπήρχαν περισσότερες οφειλές στα χωριά αυτά, από τα υπόλοιπα ποσά της ΣΑΤΑ που δεν είχαν απορροφηθεί.
Επειδή παρακολουθούσα συστηματικά τα έργα και τις δαπάνες που γινόντουσαν στο Φιλώτι την περίοδο 2007-2010 υπολόγισα ότι το υπόλοιπο της ΣΑΤΑ για το Φιλώτι έπρεπε να είναι περίπου 400.000 € . Τον Ιούνιο του 2011 ο πρ. δήμαρχος Δρυμαλίας Γιάννης Μπαρδάνης δημοσίευσε στην εφημερίδα «Τ’ ΑΠΕΡΑΘΟΥ» τα αναλυτικά οικονομικά στοιχεία για τ’ Απεράθου της περιόδου 2007–2010.
Τότε ζήτησα να ενημερωθώ έστω και προφορικά για τα αντίστοιχα οικονομικά στοιχεία του Φιλωτιού. Δεν έγινε κατορθωτό να ενημερωθώ και έτσι στις 3-8-2011 κατέθεσα αίτηση στο Δήμο Νάξου και Μ.Κ., διά της δημοτικής Κοινότητας Φιλωτίου.
Πέρασαν 5 μήνες χωρίς να λάβω απάντηση και στις 9-1-2012 κατέθεσα αναφορά – καταγγελία στο Συνήγορο του Πολίτη, η οποία έλαβε αρ. πρωτ. 656.
Από το Συνήγορο του Πολίτη και το Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου στάλησαν διαδοχικά εννέα έγγραφα προς το δήμο για να ανταποκριθεί στο νόμιμο αίτημα μου, χωρίς μέχρι σήμερα να μου έχουν δοθεί τα αντίστοιχα οικονομικά στοιχεία έργων που είχαν δοθεί για τ’ Απεράθου 18 μήνες πριν.
Στο τελευταίο έγγραφο προς τον δήμαρχο, ο Συνήγορος του Πολίτη μεταξύ άλλων επισημαίνει ότι η συνεργασία με το Συν. του Πολ. προβλέπεται ρητώς από το οικείο νομικό πλαίσιο, που ειδικότερα ορίζει ότι άρνηση λειτουργού ή υπαλλήλου ή μέλους της διοίκησης να συνεργαστεί μαζί του κατά τη διεξαγωγή της έρευνας συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα παράβασης καθήκοντος, για δε τα μέλη της διοίκησης λόγο αντικατάστασης τους.
Καλό το νομικό πλαίσιο, αλλά ποιος να σεβαστεί τους θεσμούς, όταν γνωρίζει ότι ουσιαστικά κανένας δεν θα τον ελέγξει για την μη τήρηση των νόμων.
Η Γενική Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, στην οποία έχει κοινοποιηθεί το έγγραφο του Συν του Πολ. και με το οποίο παρακαλείται για τις δικές της ενέργειες ελέγχου της δημοτικής αρχής, σε ποιες ενέργειες έχει προβεί μετά τις 17 Οκτωβρίου 2012 που έληξε η προθεσμία συμμόρφωσης του δήμου στο αίτημα μου, δηλαδή στο νόμιμο αίτημα ενός πολίτη.
Μετά από τα παραπάνω προσέφυγα και πάλι στις 21-11-2012 στο Συνήγορο του Πολίτη, όπου μεταξύ των άλλων κλείνω την αναφορά μου λέγοντας.
Η άρνηση της δημοτικής αρχής να ανταποκριθεί στο αίτημα μου παραβιάζει τα δικαιώματα μου ως πολίτη και δημότη του Δήμου αυτού και υποδηλώνει, όπως αρχικά είχα αναφέρει, σκοπιμότητα απόκρυψης παράνομων περί τη διαχείριση των κοινών στοιχείων
Επισυνάπτω τη σχετική αλληλογραφία για τεκμηρίωση των όσων αναφέρω. Πιστεύω ότι η στάση του σημερινού δημάρχου δεν είναι δική του επιλογή. Σίγουρα όμως έχει την κύρια ευθύνη, άσχετα με το ποιοι ή μάλλον ποιος συνεργάτης του κρύβεται πίσω από την απαράδεκτη αυτή θεσμική εκτροπή".
Νικόλας Βασιλάκης
πρ. δήμαρχος Δρυμαλίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.