Δευτέρα 9 Απριλίου 2018

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

Σάλος από την επίθεση του Μητροπολίτη Κηφισίας στον Χόκινγκ: "Έσβησε γεμάτος έπαρση και αλαζονεία"
Γέμισαν και αυτή τη φορά οι εκκλησιές μας. Όχι μόνο από ώριμους σε ηλικία. Όχι μόνο μπροστά στις έγνοιες για ένα τέλος που πλησιάζει. Είδα πολλούς νέους. Και αυτούς που κατάφεραν να μπουν στις διαδικασίες μιας κατεστημένης ζωής. Και αυτούς που ψάχνονται. Δεν ντρέπομαι που το ομολογώ. Κάθε φορά νιώθω και κάτι παραπάνω στα συναισθήματά μου αυτές τις μέρες. Σαν να γίνομαι πιο στοχαστικός. Τα βλέπω από μακριά και πιο ψηλά, χωρίς να ξεχνώ τον εαυτό μου και τους δικούς μου.
Χθες το βράδυ κάθισα και είδα ένα κινηματογραφικό έργο με τα Πάθη του Χριστού. Δεν το ’χω ξανακάνει ποτέ στη ζωή μου. Είχα μια έντονη επιφύλαξη. Μια αισθητική επιφύλαξη. Πώς μπορεί να αποτυπωθεί το δράμα των Παθών; Ποιος μπορεί να παίξει το ρόλο του Χριστού;
Τελικά ένιωσα και ενέδωσα στον πειρασμό. Και δεν απογοητεύτηκα.
Ε, λοιπόν, με συγκίνησε και αυτό το έργο.

Έχω γίνει πολύ στοχαστικός γύρω από τα Πάθη του Χριστού. Ίσως σε αυτή την εξιστόρηση οφείλω και την προσωπική μου πίστη. Μόνο κάτι άλλο ον, πέρα από τους ανθρώπους, θα μπορούσε να είναι πρωταγωνιστής σε αυτό Θείο Δράμα. Ο λόγος που εκφώνησε. Η στάση που τήρησε. Η ανθρώπινη ματιά του Θείου Δράματος από τους ίδιους τους μαθητές του. Λέγουν ότι τα Ευαγγέλια είναι θεόπνευστα. Εγώ προσθέτω, με τις όποιες αμφιβολίες μου, ότι είναι γνήσια. Έχουν γραφτεί από αληθινούς μαθητές του Χριστού.
Ξεκίνησα να σας γράφω για τον κόσμο που γεμίζει αυτές τις μέρες τις εκκλησιές μας. Πολλοί έχουνε βιαστεί να τον χαρακτηρίσουν σκοταδιστικό. Ή και ακροδεξιό.
Πόσο με θυμώνουν όλα αυτά. Πόσο με εξοργίζουν και με αγανακτούν...
Να το πω καθαρά και κατάμουτρα. Σε όλα τα μεγάλα κινήματα υπάρχουν και οι ακραίοι. Σε μερικά μεγάλα κινήματα οι ακραίοι είχαν κυριαρχήσει για αιώνες. Είχαμε και στο Χριστιανισμό τις σκοτεινές του ώρες. Αλλά ο Χριστιανισμός επέτρεψε την ανατροπή όλων των απόψεων σε θέματα ηθικής. Είπε ξεκάθαρα και το διακήρυξε πολλές φορές. Όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι. Είπε ξεκάθαρα και το διακήρυξε. Ο Μεγάλος Κανόνας είναι αυτός της αγάπης. Είπε ξεκάθαρα και το διακήρυξε. Την κοινωνική αλληλεγγύη. Ιδιαίτερα απέναντι στους αδύναμους, στους φτωχούς και στους ανήμπορους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Αρχειοθήκη ιστολογίου