Τετάρτη 30 Μαρτίου 2016

Τα μεγάλα θύματα των αυξήσεων στο Diesel: ΤΑΧΙ, πούλμαν, λεωφορεία, ΚΤΕΛ, φορτηγά, αγροτικά και ΙΧ

Τα μεγάλα θύματα των αυξήσεων στο Diesel: ΤΑΧΙ, πούλμαν, λεωφορεία, ΚΤΕΛ, φορτηγά, αγροτικά και ΙΧ.

Αναστάτωση σε 150.000 και πλέον ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων οχημάτων από τις προθέσεις της κυβέρνησης να αυξήσει την τιμή του πετρελαίου κίνησης μέχρι εξίσωσης προς τις τιμές της βενζίνης.

Δεκάδες οι διαμαρτυρίες από αυτοκινητιστές, επαγγελματίες του τουρισμού και των μεταφορών, από βενζινοπώλες αλλά και απλούς κατόχους πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων.
Η παλιά εξαπάτηση όσων αγόρασαν αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, επαναλαμβάνεται τώρα με την τιμή του πετρελαίου κίνησης
Ολοι ομιλούν για εξαπάτηση από το κράτος, το οποίο ενώ στήριξε και πρόβαλε την πολιτική της πετρελαιοκίνησης τώρα ανακαλύπτει νέα πηγή εσόδων και μεγάλων επιβαρύνσεων για τους πολίτες.

Υποστηρίζουν ότι το αναξιόπιστο κράτος κήρυξε τον πόλεμο στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Η κυβέρνηση στην αγωνιώδη προσπάθειά της να βρει δημοσιονομικά μέτρα 5,4 δισ. ευρώ ως το 2018, εξετάζει σοβαρά την εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο ντίζελ κίνησης με αυτόν που επιβάλλεται στη βενζίνη! Αλλες πληροφορίες ομιλούν για αύξηση της σημερινής τιμής κατά 20 ώς 30%.
Ο γενικός στόχος είναι να εισρεύσουν στα ταμεία του κράτους έσοδα 400 εκατ. ευρώ. Αιτία είναι η πίεση για μέτρα «εδώ και τώρα» και αφορμή σημείωμα στελεχών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τα οποία έβαλαν κάτω τις φορολογικές επιβαρύνσεις που ισχύουν για την κατοχή και τη χρήση ΙΧ στην Ελλάδα σε σύγκριση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι στη χώρα μας υπάρχουν ακόμη περιθώρια για αυξήσεις!
Στόχος του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου είναι να κλείσει μέσα σε οκτώ ημέρες τη διαπραγμάτευση, από τις 4 ως τις 12 Απριλίου, καθώς αμέσως μετά οι επικεφαλής του κουαρτέτου θα αναχωρήσουν από την Αθήνα για να μεταβούν σταδιακά στην Ουάσιγκτον όπου πραγματοποιείται η Εαρινή Σύνοδος του ΔΝΤ (15-17 Απριλίου). Ο επικεφαλής της Κομισιόν στην τρόικα Ντέκλαν Κοστέλο έχει ενημερώσει τον κ. Τσακαλώτο ότι μέτρα τουλάχιστον 3% του ΑΕΠ (5,4 δισ. ευρώ) - έναντι 4,5% του ΑΕΠ (8,1 δισ. ευρώ) που ζητεί το ΔΝΤ - είναι το «κατώφλι» ώστε να υπάρξει τεχνική συμφωνία (staff-level-agreement) την οποία θα μπορούσε να επικυρώσει το Eurogroup της 22ας Απριλίου.
Κόλαφος για 157.349 ιδιοκτήτες

Το μέτρο της εξίσωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο ντίζελ κίνησης με αυτόν της βενζίνης, πιθανότατα μέσω μεγάλης αύξησης στο ντίζελ και μιας ανεπαίσθητης μείωσης στην επιβάρυνση της βενζίνης, ουσιαστικά παγιδεύει τρεις στους πέντε ιδιοκτήτες καινούργιων αυτοκινήτων που κινούνται σήμερα στους δρόμους της χώρας. Αυτό συμβαίνει διότι μετά την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη από τον Νοέμβριο του 2011 το μερίδιο των καινούργιων ΙΧ με κινητήρες ντίζελ από το 4% που ήταν το 2010 εκτινάχθηκε στην περιοχή του 60% σήμερα (πωλήσεις 2015).
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, τα επιβατικά ΙΧ με κινητήρα ντίζελ που κυκλοφόρησαν από την 1 η Νοεμβρίου του 2011 ως το τέλος Φεβρουαρίου του 2016 είναι 157.349 (επί συνόλου 286.634 επιβατικών). Αυτούς τους ιδιοκτήτες έθεσαν στο «στόχαστρο» κυβέρνηση και τρόικα για να κλείσουν τις δημοσιονομικές τρύπες.
Το καθαρά εισπρακτικό και άδικο αυτό μέτρο (όπως κάθε έμμεσος φόρος) θα ντυθεί με περιβαλλοντικό μανδύα. Στη φαρέτρα επιχειρημάτων της κυβέρνησης είναι οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν πρόσφατα στη Γαλλία, οι οποίοι όμως αφορούν οχήματα άνω των 14 ετών (κυρίως ημιφορτηγά που κυκλοφορούν στις πόλεις) και όχι καινούργια.
Εξανεμίζεται η οικονομία καυσίμου

Η παγίδα στήνεται ως εξής. Τον Νοέμβριο του 2011 το κράτος «έσπρωξε» τους πολίτες στην επιλογή αυτοκινήτων με κινητήρες ντίζελ τα οποία κοστίζουν μεν ακριβότερα από 2.000 ως 4.000 ευρώ σε σύγκριση με τα οχήματα που «φορούν» τους αντίστοιχους κινητήρες βενζίνης αλλά οι ιδιοκτήτες τους ελπίζουν ότι η διαφορά θα αποσβεστεί μέσα σε λίγα χρόνια λόγω της χαμηλότερης κατανάλωσης, της απουσίας τελών κυκλοφορίας (σε αρκετές περιπτώσεις) και του φθηνότερου καυσίμου. Κάπου εκεί παρεμβαίνει το κράτος και «σκοτώνει» αυτή την ελπίδα επιχειρώντας να ξηλώσει απροειδοποίητα τα περισσότερα πλεονεκτήματα των ντίζελ. Η αρχή έγινε με την επιβολή τελών κυκλοφορίας σε οχήματα με εκπομπές ρύπων πάνω από 90g/km - μέτρο που έπληξε πολλά φθηνά ντίζελ νέας τεχνολογίας - και η συνέχεια σχεδιάζεται με την πρόταση-«βόμβα» για την κατακόρυφη αύξηση του έμμεσου φόρου.
Προς το παρόν ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης διαβεβαιώνει ότι δεν πρόκειται να υπάρξουν νέες φορολογικές επιβαρύνσεις για τα αυτοκίνητα, τονίζοντας ότι το θέμα θα κλείσει μέσα στο 2016 και ότι η λύση που θα δοθεί θα είναι «πιο λογική, πιο ρεαλιστική και πιο ανταποδοτική για το Δημόσιο». Από την άλλη πλευρά όμως στο επίπεδο των διαπραγματεύσεων το θέμα βρίσκεται στα χέρια του κ. Τσακαλώτου ο οποίος εξετάζει ολόκληρο το παζλ των μέτρων και συζητεί με το κουαρτέτο το τελικό μείγμα. Φαίνεται όμως ότι μια ισχυρή αύξηση του ντίζελ στο 20 ως 30% να είναι βέβαιη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Αρχειοθήκη ιστολογίου