Πέμπτη 15 Μαΐου 2014

Καταργούνται ή συγχωνεύονται 175 σχολεία και ιδρύονται 34

Καταργούνται ή συγχωνεύονται 175 σχολεία και ιδρύονται 34Σε διαμόρφωση βρίσκεται ο νέος σχολικός «χάρτης» της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αφού κάθε χρόνο πραγματοποιούνται μεταβολές σχολικών μονάδων. 
Σύμφωνα με τον κ. Αρβανιτόπουλο, η διαδικασία βρίσκεται στο τελικό στάδιο αφού οι διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όπως και οι περιφερειακοί διευθυντές έχουν καταθέσει τις προτάσεις τους ενώ τα περισσότερα δημοτικά συμβούλια έχουν γνωμοδοτήσει επί αυτών. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι γνωμοδοτήσεις των οικείων δημοτικών συμβουλίων δεν έχουν δεσμευτικό χαρακτήρα για την έκδοση των υπουργικών αποφάσεων.


Σύμφωνα με ανακοίνωση του αιρετού των δασκάλων κ. Μπράτη στο Facebook, στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ του ΔΣ της ΔΟΕ και του υφυπουργού Παιδείας, κ. Κεδίκογλου, τέθηκε ερώτημα για τις 1.676 συγχωνεύσεις σχολείων που αναφέρονται στην έκθεση του προϋπολογισμού. Ο κ. Κεδίκογλου ανέφερε ότι o αριθμός αυτός δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα των «ΝΕΩΝ», 101 σχολεία συγχωνεύονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ λουκέτο βάζουν 45 δημοτικά και νηπιαγωγεία. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση συγχωνεύονται 14 σχολεία και καταργούνται 15. Ο συνολικός αριθμός καταργήσεων και συγχωνεύσεων και στις δυο βαθμίδες ανέρχεται στα 175 σχολεία.

Ωστόσο πέρα από τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις προβλέπεται ίδρυση νέων σχολείων. Συγκεκριμένα ιδρύονται 6 δημοτικά και 11 νηπιαγωγεία, ενώ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ιδρύεται ένα γυμνάσιο στην Καβάλα και 2 λύκεια σε Αιτωλοακαρνανία και Λάρισα. Επίσης θα ιδρυθούν 14 ΕΠΑΛ, λυκειακές τάξεις σε 6 γυμνάσια και ένα εργαστηριακό κέντρο στη Σάμο.

Όσον αφορά τις προαγωγές των σχολικών μονάδων αυτές αριθμούν 170 δημοτικά και νηπιαγωγεία. Οι προαγωγές δημιουργούν νέες οργανικές θέσεις για τους εκπαιδευτικούς σε αντίθεση με τους υποβιβασμούς 150 σχολείων που στερούν θέσεις. Βασικό στοιχείο για την προαγωγή ή τον υποβιβασμό μιας σχολικής μονάδας αποτελεί ο αριθμός των μαθητών.

Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι το ΦΕΚ 1507/2006 ορίζει ότι η οργανικότητα των δημοτικών σχολείων προσδιορίζεται από την αναλογία 15 μαθητών προς ένα δάσκαλο για τα μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια και για τα λοιπά 25 μαθητών προς ένα δάσκαλο ως εξής:


Μαθητές
Δάσκαλοι
Οργανικότητα
10 έως 15
1
Μονοθέσιο
16 έως 30
2
Διθέσιο
31 έως 45
3
Τριθέσιο
46 έως 100
4
τετραθέσιο
101 έως 125
5
πενταθέσιο
126 έως 150
6
Εξαθέσιο
151 έως 175
7
Επταθέσιο
176 έως 200
8
Οκταθέσιο
201 έως 225
9
Εννιαθέσιο
226 έως 250
10
Δεκαθέσιο
251 έως 275
11
Ενδεκαθέσιο
276 έως 300
12
Δωδεκαθέσιο
Για τα νηπιαγωγεία το ίδιο ΦΕΚ αναφέρει τα ακόλουθα:

Τα νηπιαγωγεία είναι μονοθέσια και διθέσια. Μονοθέσια είναι εκείνα στα οποία φοιτούν από 7 έως 25 νήπια και διθέσια εκείνα στα οποία φοιτούν από 26 έως 50 νήπια. Ο αριθμός των νηπίων ανά νηπιαγωγό ορίζεται στα 25 νήπια. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι με την τροπολογία του ΥΠΑΙΘ ορίζεται ότι τα νηπιαγωγεία ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών είναι μονοθέσια ή πολυθέσια. Η οργανικότητα των νηπιαγωγείων μπορεί να υπερβαίνει τον 1 νηπιαγωγό για κάθε 25 νήπια και όχι λιγότερο από 7. Με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Παιδείας καθορίζεται ο αριθμός των μαθητών που αντιστοιχεί σε κάθε νηπιαγωγό. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Αρχειοθήκη ιστολογίου